2014. május 27., kedd

Pókember, te csodás!- 2. felvonás

Be kell vallanom valamit: az én gyermekkoromból kimaradt a képregényes szuperhősök imádata. Persze tudtam, hogy ki az a Pókember, Superman, stb., de nem igazán érdekeltek. Sőt, az előző három Pókember filmet sem láttam. Mert nem érdekelt. De akkor hogy keveredtem én össze az új Pókember film sorozattal? Egy évfolyamtársam kb. egész kilencedikben azzal zaklatott, hogy "Láttad a Csodálatos Pókembert?" vagy "Megnézted már? Még nem??!". És én ennek ellenére se néztem meg. Nem tudom, mindig kiment a fejemből, ha éppen volt időm filmet nézni. Ebben az évben már nem zaklatott, ugyanis ő már nem jár kézilabdázni, ami elég rossz, mert nagyon jófej csaj. Szóval nem tudom, hogy néhány hete honnan jött az ihlet, hogy én most megnézem a Csodálatos Pókembert, mindenesetre jött. És én akkora fanatikus lettem, hogy azt én se hittem el. Aztán láttam, hogy jön a 2. rész, és én így filmet még nem vártam. Talán ezért okozott csalódást.

A történet természetesen Peter Parker-ről szól, egész pontosan arról, hogy miként is tengeti napjait Pókemberként. Sikerül leérettségizni, közben minden napra jut néhány bűnöző, akit elintéz, Gwen-nel (ex)barátnőjével pedig nem igazán tudja, hogy mit csináljon, mert ugyebár megígérte a lány apjának, hogy távol tartja magát tőle (annyira nem jön össze). Szóval ez a helyzet, egyik nap a városba érkezik Harry Osborn, Peter régi barátja, hogy apja halála után átvegye az OsCorp cég irányítását. De az a helyzet, hogy 20 éve kora ellenére haldoklik, és tudomást szerez arról, hogy Pókember vére képes meggyógyítani. Peter nem tudja, mitévő legyen, ráadásul újabb gonosztevőnek került a radarjára: Elektró nem igazán tolerálja, hogy Pókember a sztár a városban.

Szögezzük le az elején: nem tetszett ez a film. Minden elfogultságom ellenére sem nevezhető jó filmnek. Az első részt imádtam, mert az egész nagyon jól volt felépítve: Peter Pókemberré válás, Gwen-nel való kapcsolata. Volt időd, hogy felfogd, mi is történik éppen. Ebben a részben viszont egyszerűen csak túl sokat akartak. Bele akartak szuszakolni egy 2,5 órás filmbe 3 gonoszt, Peter hétköznapi életét és problémáit, Peter kutatását a szülei után, Gwen sorsát, Peter és Gwen kapcsolatát plusz Pókember hétköznapjait. Ezek egyedül is kitennének egy filmet, szóval az egész úgy néz ki, hogy Peter és Gwen, aztán Elektró, aztán Harry, aztán apuci titka, aztán újra Gwen, még egy kis Elektró és Harry egyszerre... Túl sok! Annyi potenciál van ezekbe témákba, de egyiket se fejtik ki. Mindegyikekbe csak belekapunk, kapargatjuk a felszínt, de nem megyünk bele mélyen, mert idő kell a többi 25 szálnak... Nagyon jó koncepciók pedig, de a megvalósítást csak egy nagy káosz tudná jellemezni. És ezt én annyira sajnálom. Annyira jó film lehetett volna ebből. Komolyan mondom, az előzetesek jobbak voltak, mint a film. Ha már itt tartunk: egy csomó rész nem is volt benn a filmben, pedig az előzetesekben látható volt. Na, mindegy, ez csak a kisebb probléma. Már a film elején belecsaptunk a közepébe: Gwen és Peter újra együtt van. Hogyan? Az előző film még úgy végződött, hogy szakítottak, nem? De bizony. Csak nem volt idő, hogy ezt a kibékülést láthassuk... Mondjuk, a kapcsolatuk egy nagy maszlag az egész filmben: nem tudtam követni, hogy most akkor szakítottak, aztán barátok, de csókolóznak, aztán Gwen el akar menni Angliába... Mi van? Meg sem próbáltam követni a dolgot. Egy apró megjegyzés: ugye Gwen pályázik az Oxford ösztöndíjra, amivel Angliába mehet. Értem én, hogy a saját útját akarja járni, mert Pókember barátnőjének lenni nem egy egyszerű dolog, és ez igazán tisztelendő, hogy milyen erős, független nő, de azért nem kellene telibeszarnia Peter problémáit. Szegény srácnak nincs egy barátja se, akivel megbeszélhetné, hogy mi van a szülei halálát övező rejtéllyel, hogy mekkora felelősséggel jár pókemberkedni, stb. És amikor beszélni akar erről az egyetlen emberrel, akivel erről beszélhet (Gwen-nel), akkor ő éppen nem ér rá, mert mennie kell ilyen ösztöndíjas valamire. Semmi, "majd később megbeszéljük" vagy "ha ezzel végzek, felhívlak". Én elhiszem, hogy szereti Petert, csak ebből most pont nem ez jön le. Nem azt mondom, hogy ne tegye amit akar, de a filmben olyan hülyén jött ki az a jelenet, nem azt sugallta, hogy Gwen független nő, aki tervei ellenére is szereti Petert, hanem az, hogy nem is érdekli, mi van a sráccal. Nem hiszem, hogy ez igaz lenne, de attól még így jött ki. Hát ez elég nagy megjegyzés lett.
 Szóval ez van, itt van egy csomó jó téma, ütős gonoszok, de nincs elég idő. Olyan hatást kelt, mintha az egészet csak úgy összecsapták volna 2 óra alatt. Csak az a baj, hogy nem ez a helyzet. De persze voltak jó részek is. Például a harcok nagyon látványosak és jól megkoreografáltak voltak. A vicces jelenetek is a helyükön voltak. És az egyik témára egy kicsit jobban ráláttunk: Peter apjának kutatására. A végén nagyon örültem Peter döntésének. De ha már a vége. Utána olvastam egy  kicsit a képregényeknek is, és olvastam, hogy ez a két film elég hű hozzájuk. Tehát ez a döntés nem a filmkészítőket dicséri... SPOILER!!! Igen, Gwen haláláról beszélek. MIÉRT?? Nem azt mondom, hogy értetlen volt a halála, mert persze, hogy nem, és ezt pontosan elmondja a ballagási beszédében, és persze Peter cselekedeteire is hatással van. De egyszerűen, ez borzalmas! Szerettem Gwent, és egyszerűen még azon a ponton vagyok, ahol nem tudom Pókembert mással elképzelni. Persze, tudom, hogy lesz még barátnője, de akkor is... Nagyon szomorú jelenet volt, nem is igazán hittem el, hogy meghalt. Azt hittem, hogy valahogy megmentik. Szóval, igen, egy újabb dolog, amivel nem voltam kibékülve. SPOILER VÉGE!

A színészekkel nem volt semmi problémám, azt meg kell jegyeznem, hogy a Harry Osbornt alakító Dane DeHaan már önmagába is elég ijesztő volt nekem. Eszembe jutott még egy pozitívum: Andrew Garfield! Érte megéri a film, komolyan. Szerintem tökéletes Pókember szerepére, bár azt nem tudom elhinni, hogy 30 éves...

Összességében azért ki lehet bírni, főleg, ha bírod Pókembert. De nem ez lett a legjobb film róla. Ennek ellenére én még mindig szeretem Pókembert, és nézni fogom a következő filmeket is. Azért ezt is nézzétek meg. Andrew Garfield miatt.

Adatok
Eredeti cím: The Amazing Spider-Man 2.
Magyar cím: A csodálatos Pókember 2.
Idő: 144 perc
Rendező: Marc Webb
Forgatókönyvíró: Alex Kurtzman, Roberto Orci, Jeff Pinkner
Szinkronizált
Szereplők: Andrew Garfield, Jamie Foxx, Paul Giamatti, Emma Stone, Dane DeHaan, Sally Field, Martin Sheen, Chris Zylka, Frank Deal, Csókás Márton, Chris Cooper, Kari Coleman
Korhatár: 12

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése