2013. december 28., szombat

"Megkóstoltam a csillagokat.."

Fülszöveg: A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni…
„A csillagainkban a hiba” – John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában.

A könyv és én
Szeretem a komolyabb témájú könyveket, ezért molyon megakadt rajta a szemem, aztán ajánlottam a könyvtárosnak, aki megrendelte...

Történet
Hazel éli a rákosok mindennapjait. Oxigénkocsit húz maga után, az anyukája mindig mellette van. És ragaszkodik hozzá, hogy a lánya kicsit kimozduljon otthonról. Ezért elküldi egy támaszcsoportba, Jézus Szó Szerinti Szívébe,ami nagyon unalmas, egészen addig, amíg Augustus Waters meg nem jelenik....

Véleményem 
Nehéz helyzetben vagyok, mert egyrészről a könyv minden egyes szavát szételemezném, de másrészről csak olvasnák és elvesznék a történetben... Tehát nem lesz egy teljes körű elemzés, nem is akarom túlmagyarázni, mert szerintem mindenkinek más lesz az üzenet. De amit az elején szeretnék leszögezni, az az, hogy John Green egy őrült zseni. Pont. Most komolyan kinek jut eszébe kitalálni egy történetet, a benne lévő karaktereket és néhány részletet, aztán beleírnia a könyvébe, úgy mint a főszereplők kedvenc könyve. Jézusom! Én a könyv háromnegyedéig abban  hitben voltam, hogy a Mennyei megbántás egy létező könyv, és el is akartam olvasni! Aztán gépközelbe kerültem, rákerestem és rájöttem, hogy az egész csak kitaláció. De még a könyv íróját is kitalálta, a jellemét, a történetét... Le a kalappal! Azonban nem csak ezért egy őrült zseni. Hanem azért is, mert olyan nagyon morbid viccek vannak ebben a könyvben a rákkal kapcsolatban, hogy a fájt a hasam a nevetéstől, pedig a rák alapjáraton nem egy vicces téma. Amúgy le vagyok nyűgözve, mert nagyon hiteles a rákos betegek ábrázolása és megmutatja, hogy hogyan éli meg egy rákos a társadalom reakcióját. Tényleg, sokszor azt gondoljuk, hogy ők kevesebbek az átlagembernél, ezért sajnálni, szánni kell őket, pedig nem. Sőt, ki merem jelenteni, hogy Hazel, Augustus, Isaac nem csak hogy nem kevesebb, de valószínűleg több is mint az átlagember. Ennek ellenére Green nem akarja szentté avatni a rákosokat, megmutatja, hogy nem mindegyik hősiesen küzdő és nem mindegyik tud a rák felé kerekedni, mint például Caroline. Emberfüggő, hogy ki hogy áll a betegségéhez. Hazel és Augustus küzdelmét pedig sokszor megkönnyeztem, főleg a végén. Mert a könyv vicces és egyedi, és abban bízunk, hogy mégis túlélik együtt, nem fog meghalni valamelyikük. De persze aztán az élet közbeszól, és én még ennyit nem bőgtem és ennyire nem voltam szomorú egy karakter halála miatt.

Szereplők
Hazel az egyik kedvenc szereplőm, habár szinte mindenkit szerettem ebben a könyvben. Hazel nem nyafog és panaszkodik az állapota miatt, pedig ő is csak egészséges és teljes életet akar élni. Eléggé cinikus, ami nagyon érződik, hiszen az ő narrálásában ismerjük meg a történetet. Erős lány, és ahogy Augustus mellett állt...
És ha már szóba került, Augustus is nagy kedvenc. Intelligens és vicces, és nagyon szereti Hazelt. Kettejük kapcsolata nagyon különleges. Hazel először nem akar engedni az érzelmeinek, nem akarja közel engedni Gust, mert fél, hogy összetöri, ha meghal. Végül túllendül ezen, és amit egymásért tesznek, meg az egész kapcsolatuk szívmelengető és gyönyörű. Két rákos tini, aki túllát a másik betegségén és meglátja magát az embert. Mert mi néha csak azt látjuk, hogy valaki beteg, mintha nem lenne személyisége, mintha ezzel az egy szóval le tudnánk írni, és John Green helyesen teszi, hogy rámutat erre a hibánkra.
Peter Van Houten, a kitalált regény szerzőjét szerettem is meg nem is. Ahogy Hazellel és Gussal viselkedett az tényleg szánalmas volt... Mindenesetre később rájöttem, hogy lehet, hogy ez a kitalált író nem is annyira kitalált, lehet hogy John Green beleírta magát a könyvébe. Amikor főszereplőink elutaznak hozzá, hogy megtudják a Mennyei megbántás szereplőinek sorsát, igazából minket figuráz ki Green, hogy hogy lehetünk ilyen hülyék, hogy azt hisszük, hogy a könyvbéli kitalált szereplőknek van életük a könyvek után is. Én legalábbis mindig elképzelem, hogy mi történhet a könyv után... De meg kell hagyni, hogy legalább stílusosan röhög a képünkbe...
Isaac nagyon laza karakter, nagyon szerettem! Üde színfoltja a sztorinak.

Összességében egy komoly és vicces könyv, ami tökéletesen mutatja be a rákos embereket, egy szívfájdító szerelmet és a beteg emberek értékeit. Csak annyit mondhatok John Greennek hogy köszönöm az élményt!

Az író: John Green
Indianapolisba él feleségével és két gyermekével. 6 könyvet írt, 3 magyarul is megjelent. Könyveiért már 4 díjat is nyert. Honlapja: http://johngreenbooks.com/

Csillagainkban a hiba- a film
Bizony, egy újabb könyvadaptáció. Hazel szerepét Shailene Woodley játssza, Augustus szerepében pedig Ansel Elgort látható, érdekesség hogy egy másik könyvadaptációban, a Beavatottban is együtt játszanak, igaz akkor egy testvérpárt alakítanak. A film hivatalos plakátja nemrég került napvilágra és nekem nagyon tetszik, várom a filmet, amelynek bemutatója 2014 június 6.



Borító: Tetszik, figyelemfelkeltő és hasonlít a külföldi kiadáshoz.
Kedvenc szereplők: Hazel, Augustus, Isaac
Kedvenc idézet: Nagyon sok van, de a legkedvencebb:
 "Öregem, nem az ember dönti el, hogy szenved-e ebben a világban, de abba van egy kis beleszólása, ki mérje rá a szenvedést. Én szeretem a választásomat. Remélem, ő is szereti az övét.
Szeretem, Augustus. Szeretem."
Kedvenc jelenet: Utazás Amszterdamba, Hazel és Gus összes jelenet, előtemetés, első csók

Kiadó: GABO, 2013
Ár: 2999 Ft
Oldalszám: 296 oldal
Műfaj: YA
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: egyedi kötet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése