2015. augusztus 5., szerda

"Kedves Naplóm!"- Vámpírnaplók 1.-6. évad- Na de mi van a TV-sorozatokkal?- Különkiadás #3

Ennek a bejegyzésnek a címét kb. egy éve gépeltem be, és azóta parkolópályán van. A 6. évad nézése során rájöttem, hogy nem tudom tovább nézni a Vámpírnaplókat, mert egyszerűen nem tetszik. Ezért tudtam, hogy a nyár lesz a tökéletes alkalom arra, hogy írjak a Vámpírnaplókról. Vigyázat, nagyon erős SPOILER az alábbiakban!
Néhány éve, kb. 2010-ben tombolt nálam a vámpírimádat, az Alkonyat szériának köszönhetően. Vámpíros filmek között keresgéltem, és rátaláltam egy sorozatra, a Vámpírnaplókra. Elkezdtem nézni, és onnan nem volt megállás. Még a felirat sem tántorított vissza. Vicces, hogy akkor, amikor kb. 6.-ba jártam, általánosba, még nagyon zavart a felirat, és nehezen szoktam hozzá. De egy idő után már könnyen ment, és ma már a feliratos verziókat preferálom. Tehát, imádtam a Vámpírnaplókat, és a töretlen szeretet és a sorozat minősége szerintem a 3. évadig tartott. A 4. évadtól zuhanó repülésbe ment a sorozat a szemembe, és a 6. évadig bírtam ki. Nekem itt vége a Vámpírnaplóknak, és nagyon sajnálom ezt. Sajnos azt vettem észre, hogy ez már a pénzről szól, hiszen régen tényleg ez volt a legjobb és legnézettebb sorozat külföldön, érthető, hogy a csatorna ragaszkodik hozzá. De ez már a sorozat minőségének a rovására ment, és közel sincs a régi Vámpírnaplók színvonalához.
A sorozat L. J. Smith Vámpírnaplók című könyvsorozatán alapult. Anno emlékszem, hogy mennyit fújtak az Alkonyat fanok a TVD-fanokra, miszerint, a TVD csak az Alkonyat másolása, az volt előbb, stb, stb.
Szögezzük le: L. J. Smith 1991-ben adatta ki a Vámpírnaplók első részét, az Alkonyat pedig 2008 körül jelent meg. Tehát, a Vámpírnaplók jóval előbb volt, de az Alkonyatból lett film előbb. Szóval, L. J. Smith megírt 4 Vámpírnaplók kötetet, amit végül, megkésve bár, de törve nem, felfedeztek, és sorozatot csináltak belőle. Látva a sorozat óriási sikerét, az írónő írt még 3 könyvet, Visszatérés alcím alatt. Majd még 3-at Vadászok címszó alatt. Bár ezt a három könyvet elvileg nem is az írónő írta, hanem valami jelentéktelen írópalánta L. J. Smith név alatt. Van még 3 könyv, a The Salvation trilógia, ami szintén valaki más írt. Tehát, a Vámpírnaplók könyvsorozat 13 részes. Ja, meg persze ott vannak a Stefan naplói kötetek, amelyekről lesír, hogy csak még több pénzt akarnak kicsikarni belőle. Komolyan, biztos sok pénzt hozott a konyhára a Vámpírnaplók, először a sorozat, aztán a könyvek, de csak a pénz miatt megírni egy rakás szar könyvet, eléggé felháborító. És nem túlzás, hogy szar könyvekről beszélünk: én elolvastam a Vámpírnaplók 8 részét, vállalva a maradandó károsodásokat utána. Komolyan, aki fontolgatja, hogy elolvassa, az a saját érdekében ne tegye! De ha mégis eltántoríthatatlan a céljától, akkor csak az első 4 részt olvassa, amelyeket még az 1990-es években adtak ki. Azok még egészen jó könyvek. Nem kiemelkedő, de valamennyire még követi a sorozatot, és nem
komplett baromság, mint a Visszatérés trilógia. Az első négy rész még korrekt, bár az látszik, hogy tényleg csak az alapokat vették át a sorozat készítők, mint például a fő karakterek neveit, a vámpírokat, stb. Szerintem meglátták a lehetőséget, hogy ebből valami fantasztikusat lehetne kihozni. És ki is hozták belőle. Annyira jót tett a könyvnek a sorozat, hogy az bámulatos. Nem gyakori, hogy az adaptáció, jobb mint az alapmű, de ez itt fennáll. Sokkal jobb karakterek és sztorit csináltak, mint a könyvekben valaha is. Mármint, ki Elena a könyvekben? Egy gazdag szőke picsa, aki pontosan olyan üresfejű, amilyennek látszik. Katherine karaktere viszont röhejes a sorozatbelihez képest: képzeljetek el egy naiv, kislányos, ártatlan, idióta Katherine-t, aki úgy kezeli a Salvatore- tesókat, mint valami babákat, amik megszöktek tőle. Pontosan olyan fájdalmas, mint ahogy hangzik. Azt hiszem, az ő karakterét olvasva adtam a legnagyobb hálát a sorozatkészítőknek. Komolyan, köszönöm. Szóval, azt hiszitek a sorozat elég nagy hülyeségekkel operál az elmúlt 3 évben: ott volt a Silas sztori, meg a Vándorok, most meg a Kai-vonal volt. És én egyetértek veletek. De ha elolvasnátok a könyveket (ne tegyétek!) akkor megváltozna véleményetek. A Visszatérés trilógiához képest a sorozat semmi. Mert a könyvekben aztán minden földi jó bent van: alvilági utazások, kicunék (?), rókakulcsok, angyalok, Elenának szárnyai lesznek (??) Elena halálainak száma megszámlálhatatlan, meg van valami rózsa, amitől a vámpírok újra emberek lesznek (???). De ami a legjobban idegesített, az az volt, hogy az írónő komplett hülyének nézi az olvasót. Azt hiszi, hogy én bekajálom a sok hülyeséget, amit rám zúdít, csak azért mert Vámpírnaplók címszó alatt tette azt. Hát nem! Egyszerűen röhejesek voltak, még könyvnek sem lehet nevezni őket. Érdekes mód, a következő trilógia, A vadászok nem volt akkora baromság. Jó, nem mestermű, és még mindig teljesen random hülyeségek vannak benne, és nem is túl izgalmas, de nem akartam minden második oldalnál a falhoz csapni a könyvet. Haladás. Mondjuk, szerintem vicces, hogy egy ismeretlen író olvashatóbbat írt, mint maga L. J. Smith. Szóval, a sorozat csak nagy vonalakba alapul a könyveken, ami szerintem jobb is.

Magyarországon 2010. június 25-én debütált az RTL Klubon az 1. évad. Azt hiszem, hogy a 3. évadig szinkronizálták le, mostanság a Cool TV-n van adásban. Itthon nem volt olyan hű de nagy siker, de szerintem ez nem azért van, mert nincsenek sokan a magyar fanok. Hanem azért, mert már mindenki, akit érdekelt régen megnézte a feliratos verziót a neten, mire leadták a TV-ben. És persze, itt még indokoltabb a kedvenc témám, a szinkron. Én annyira imádtam a sorozatot, hogy hősiesen végignéztem az 1. évadot a TV-ben, de nehezen bírtam. Persze, ha nem tetszik akkor minek nézem szinkronnal, stb. stb, de könyörgöm. Hogy ne sírjam el magam, amikor Alaric-nak egy felnőtt töritanárnak, egy 5 éves kisfiú hangját adják?? Vagy amikor a Salvatore névben az e betű a leghangsúlyosabb. Stefan nevének kiejtéséről már ne is beszéljünk. Szóval,  itt most nem csak az én anti-szinkronságom szól belőlem, hanem az, hogy ez a szinkron szar. És ezt már akkor is láttam, pedig akkor még a felirat se volt a szívem csücske.
A könyveket a Könymolyképző adta ki, egészen a 10. részig. Nem tudom, hogy az utolsó trilógiát is kiadják-e, de teljesen megértem, ha nem.

A történet Elena Gilbert-ről szól, az átlagos, 17 éves diáklányról, akinek nemrég meghaltak a szülei. Az autóbalesetet csak ő élte túl. Az új tanév kezdetekor egy új diák is érkezik, Stefan. Hamar összeismerkedik Elenával, és kiderül Stefan titka: ő egy vámpír. Elena megismerkedik az új, természetfeletti világgal Stefan által. Közben kiderül, hogy Stefan-nak van egy bátyja, Damon, aki szöges ellentéte a jófiú Stefan-nak. Elenának nem csak Stefan vámpírlétével, hanem Katherine-nel is meg kell birkóznia, aki a Salvatore fivérek halott szerelme, és aki pontosan úgy néz ki, mint Elena.

Nagyon vicces belegondolni, hogy mennyire semmi köze sincs már az alap koncepcióhoz a sorozatnak. De tényleg: az eredeti szereplő gárda fele kihalt, esetleg átváltozott vámpírrá, vagy többszörösen meghalt boszorkány, a cselekmény még az első évadban nagyon kezdetleges volt. Nem is igazán tudom, mi volt a Vámpírnaplók varázsa. Talán az, hogy akkor még a vámpíros sztorik nem voltak elcsépeltek, újdonság volt. A természetfeleti lények mindig erős vonzóelem, hát meg a vámpírok. Hogy most akkor jó-e a vámpírlét. Jó-e örökké élni, cserébe vért inni, figyelni ahogy a szeretteid meghalnak. Mindig tetszett, hogy a sorozat nagyjából felvonultatja az összes pozitívumot és negatívumot, de a döntést a nézőkre bízta. Mindenképpen erős hatása volt a Salvatore testvéreknek, szerény véleményem szerint, még akkor is, ha az elején Damon volt a rosszfiú. Én igazából teljesen Stelena-fan voltam, nyílván az ő romantikus kapcsolatuk sok nézőt vonzott, beleértve engem is, mert tényleg romantikus volt, de nem nyálas. És nem csak mondvacsinált problémáik voltak. Imádtam még az izgalmat, mert az nagyon sok volt a sorozatban, és persze a karakterek nélkül semmit sem ért volna az egész.  Az első 3 évad volt a kedvencem, kétségkívül. Nem csak azért, mert kiemelkedően jó sorozat volt a Vámpírnaplók, hanem azért is, mert ha visszagondolok arra az időszakra, nagyon jó emlékeket idéz fel bennem, mert akkor olyan egyszerűbb volt minden. A legjobb barátnőmmel néztem, és mindketten alig vártuk, hogy péntek legyen, hazaértünk a suliból, és vártuk
a feliratot, mint a messiást. A Vámpírnaplók nézése volt az állandó programom péntek este, és imádtam. És persze alig vártuk az őszt, hogy elkezdődjön az új évad, amikor még a Vámpírnaplók évadzárói eszméletlen függővéggel zárultak. Ezért is tudnám bármikor újranézni az első 3 évadot, és ezért is voltam nagyon szomorú, amikor kezdtem rájönni, hogy bizony, a Vámpírnaplók nagyon sokat vesztett kezdeti csillogásából, nagyon megkopott, de még mindig próbálkozik. Szerintem a rajongók is jobban örültek volna, ha a készítők adnak nekünk egy szép befejezést, mint annak, hogy még mindig próbálnak kicsikarni valamit a sorozatból.
Most vettem észre, hogy ilyen sokszor leírom a sorozat címét, hogy a címnek kb semmi köze a sorozathoz. Bár igaz ami igaz, nagyon jól hangzik. Az elején még volt amikor Elena és Stefan is írt naplót, és az 1. évadban keresték az alapító családok naplóit, meg egyszer Katherine is írt az 5. évadban, de azért nem kapcsolódik szervesen a sztorihoz.

Évados áttekintés
1. évad: Soha nem felejtem el azokat az időket, amikor még ilyen kis ártatlan volt a sorozat. Azt hittem, hogy hú, de durva, mert mennyi halál, meg minden, de ami később jött, az jóval felülmúlta a kezdő évadot. Itt még Elena és Stefan volt az álompár, bár nyílván voltak, akik már alig várták a jól megérdemelt Delenát. Az első évad főgonosza a szeretett Damon volt, ami kicsit fura így visszatekintve. Én nem annyira bírtam Damont, de szerintem jól állt neki a gonosz szerep. Bonnie még nem nagyon tudott a boszorkányos képességeiről, és rühelltem Caroline-t. Ez ilyen ismerkedős évad volt, de elég erőteljes ahhoz, hogy sok rajongót szerezzen. Bár sok dolgot előrevetített, előkészített.
2. évad: Az imádott főgonosz, Katherine évada volt ez. Egyszerre utáltam és volt a kedvenc karakterem. De inkább csak szerettem, amióta ebben az évadban kiderült a háttérsztorija. Jobban beleástunk az egész hasonmás-dologba, és abba, hogy mire is kellenek ők. Már hallottunk egyet s mást az Ősökről, de nem igazán tudtuk, ki ezek. Caroline itt lett vámpír, és komolyan mondom, ő volt talán az egyetlen karakter, akinek abszolút jót tett a vámpírság. Több természetfeletti lényt is kapunk, megjelennek a vérfarkasok. S nagy bánatomra véget ért Stefan és Elena kapcsolata. Az Ősök egyre nagyobb teret kaptak az évad vége felé, megtörténik Klaus hibriddé változása. Töretlenül hullanak az emberek (szegény Jenna), és az évad azzal zárul, hogy Stefan eltűnik Klaus-szal.
3. évad: Sokáig keresik Stefant itt, Elena leginkább, habár emlékeim szerint már nem jönnek össze Stefan visszatérése után is. Mindig imádtam a visszaemlékezős jeleneteket, itt különösen sok volt: képet kaptunk az Ősök múltjáról és persze Stefan ripperségéről. Azokról az időkről, amikor még ő volt a rossz vámpír. Nagyon sok hangsúly volt itt az Ősökön, a fő konfliktus ugye az volt, hogy Eshter ki akarta nyírni az összes gyerekét, az Ősöket. Szerintem ez volt a legjobb évad, az Ősök nagyon sok pluszt adtak a sorozatnak, és persze Klaus. Klaus, akinél szerethetőbb gonosz nagyon nincs.
4. évad: Nagy érvágás volt a sorozatnak az Ősök kivonása, ami sajnos látszott is. Ne értsetek félre, természetesen az Ősök nagyon is megérdemelték a külön sorozatot, és be is bizonyították, hogy egyedül is életképesek. Vicces, hogy a Vámíprnaplók ezt nem igazán mondhatta el magáról, pedig ez az anyasorozat. A Vámpírnaplókban debütált az Ősök első része is. Szóval, ebben az évadban, Elena vámpír lesz. Szerintem elég sokáig bírta, 3 évadot kibírt, anélkül, hogy vámpír legyen, dacára annak, hogy ő volt a hasonmás, és egy vámpír szerelme. Asszem, itt jöttek össze Damon-nel, és bár én nem vagyok Delena-fan, de még szerintem is kicseszés volt, amivel először magyarázták a kapcsolatukat. A Silas szál nekem annyira nem jött be, nem is nagyon értettem, de itt még javították a színvonalat az Ősök néhai felbukkanása.
5. évad: Mystic Falls kis csapata ebben az évadban egyetemre megy, amire nagyon kíváncsi voltam. Reméltem, hogy az új környezet kicsit felrázza a sorozatot. Kicsit sikerült is, az Augustine vámpíros sztori nekem tetszett, különösen azért, mert úgy jött be egy új szál, hogy volt köze a szereplőkhöz, jelen esetben Damon-höz, és persze az egyetem is kapcsolódik hozzá. Az Utazós-szál nem volt olyan rossz, jobban tetszett, mint a Silas-vonal, az biztos. Itt már kezdtem érzékelni, hogy fárad a sorozat, már nem volt olyan hamisítatlan Vámpírnaplók-hangulata, és ez nagyon hiányzott. Asszem, ebben az évadban Caroline még nem hozták össze Stefan-nal, szóval ők voltak a kedvenc párosom, mint barátok. A Delena-fanok itt már megkapták, amit akartak.
6. évad: Damon halála természetesen mindenkit megrázott, bár én mindig tudtam, hogy nem fogják kinyírni az egyik legjobban szeretett főhőst. De azért így is sikerült mindenkit kiborítaniuk. Bonnie is meghalt, de ezen már senki nem lepődik meg, mert a csajnak több élete van, mint egy macskának. Salvatore mama megjelenése még egy jó potenciál volt, azt a szálat egész jól hozták, bár a végén már elég idegesítő volt Lily. Behozták ezt a boszis-szálat Kai-jal az élen, ami olyan elmegy szinten volt. Nem voltam oda érte, de elmegy. Egy idő után észrevettem, hogy igazából egy csomó dolog nem tetszik a Vámpírnaplókban, de nem is utálom, csak elmegy. Kezdtem közömbös lenni, úgyhogy tudtam, hogy nem sokáig bírom. Már nem vártam úgy a sorozatot, mint régen, és nem is élveztem annyira, ezt be kellett látnom. Akkor tudatosult bennem, amikor Nina Dobrev bejelentette távozását a sorozatból. És bár Elena nem volt  mindig a tökéletes főszereplő, de azért mégiscsak a főszereplő. Kai karaktere egész jó volt, azt el kell ismernem, de egyszerűen már nem érdekelt a sorozat.

Szereplők
Elena (Nina Dobrev) kétségtelenül nem a tökéletes főhősnő, de én bírtam őt. Na jó, az elején néha megőrjített a folytonos mártírkodása, de szerettem is azt a kissé naiv Elenát, aki még az első évadokban volt. Nagyon nagy karakterváltozáson ment keresztül szerintem, és vámpírrá válása csak segítette ebben. Itt meg kell jegyeznem, hogy nagyon csodálom a színésznőt, Nina Dobrev-et, aki hihetetlenül alakította szerintem Eleanát és Katherine-t is. Nem lehetett egyszerű ingadozni két ennyire különböző karakter között.
Stefan (Paul Wesley) mindig is az én elsőszámú Salvatore-om marad, mert mindig is imádtam. Amikor rájött a ripper korszak, akkor talán még jobban megszerettem. Tudom, hogy sokkal több a Damon-fan, de nekem Stefan mindig is a szívem csücske volt.
Damon (Ian Somerhalder) miatt persze nem annyira tudtam team Stefan lenni, csak team Salvatore tesók. Én is nagyon szeretem Damon karakterét, ő is nagyon megváltozott a kezdeti seggfej szerepe óta. Szerintem ő egy nagyon komplex karakter, és ezért nagyon színesíti a sorozatot. De nem akarnám látni a következő évadban az Elena nélkül szenvedő Damont.
Caroline (Candice Accola), mint már említettem sokkal jobb karakter vámpírként, mint emberként. Én rühelltem, amikor ember volt, egy elviselhetetlen kis ribi, és én lepődtem meg a legjobban, hogy milyen jót tett neki a vámpírlét. Szerintem ő az első, aki élvezi is a vámpírlétet. Vagy legalábbis nem nyavalyog annyit miatta, mint a többiek.
Bonnie (Kat Graham) karakterét sokkal jobban szerettem az elején. Fáj ezt mondanom, de a vége felé már nagyon idegesített a karakter. Pedig régen tényleg imádtam, az összes bosziságával együtt. Arra azért kíváncsi lennék, hányszor ölik még meg, aztán hozzák vissza.
Jeremy (Steven R. McQueen) karakterét is szerettem, örültem, hogy kihozták belőle azt a sok potenciált, ami már az első évad drogos kissrácában is látszott. Nem örültem, amikor kiírták, de elfogadtam, hogy a karakteréből igazából mindent kihoztak, amit lehetett. És én örökké szeretni fogom az Anna-Jeremy párost, szerintem az egyik legjobb párkapcsolat volt.
Katherine (Nina Dobrev) a legkedvencebb, legsokoldalúbb, legjobban gonosz ribanc karakter valaha. Mármint, én már akkor is szerettem, amikor még csak gonosz ribanc volt. De amikor kiderült a háttérsztorija, és onnantól fogva a Katherine fanklub örökös tagja lettem. Komolyan, ha ő nem lett volna a sorozatban, már elfáradt volna a második évadban. Mert mindenki imádta és utálta Katherine-e. Nem lehetett vele mit csinálni, ez van. Persze, hogy mindenki utálta, amiért egy önző, manipulatív ribanc, és éppen ugyanezért szerette mindenki. Neki még az emberlét is jól állt, nem szűnt meg Katherine-nek lenni akkor sem, csak átértékelődött benne néhány dolog. Esküszöm, sírtam amikor meghalt, de tudtam, hogy mindent kihoztak a karakterből, amit lehetett, és az nem kevés.
Klaus (Joseph Morgan) karakteréről tudom, hogy kb. 2 évadig szerepelt, de nem fogok kihagyni egy lehetőséget sem, hogy Klaus-ről áradozzak. Klaus sokban hasonlít Katherine-re, bár szerintem ő kevésbé gonoszabb. Több sebezhető oldala van, mint Katherine-nek, az más kérdés, hogy mennyit látunk ebből. Ő és a lehetetlenül cuki akcentusa sokat dobott a sorozaton. És én soha, de soha nem fogok lemondani arról, hogy egyszer összejöjjön Caroline-nal. Szerintem akkor láttunk a legtöbbet az igazi Klaus-ból, még Cami-vel sem volt annyira nyitott. Nem mondok le a reményről, még akkor se, ha hülye módon összeboronálták Caroline-t Stefan-nel. Team Klaroline! :)
Rengeteg szereplőről lehetne még beszélni, de bővebben csak a főfőszereplőkről akartam. Kedvenc karaktereim még: Alaric, Jenna, Lexi, Anna, Rose, Nadia.

Szerelmi háromszög
Az itteni szerelmi háromszög megérdemli a külön említést, ugyanis sokáig ez volt az alap, amire a többi dolog épült. Nyilvánvalóan az egész a Katherine, Stefan és Damon szerelmi háromszöggel indult. Katherine, aki csak azt hitte, hogy szereti a Salvatore testvéreket, ők viszont tényleg szerették. Bár nem sokáig van jelen Katherine- annyi ideig, hogy átváltoztassa őket. De utána még 100 évig igazából nem felejt el egyik Salvatore sem- főleg Damon, aki ugye az első évadban még vissza akarja hozni Katherine-t. Stefan viszont tovább lépett, ha lehet ezt annak nevezni. Ugyanis ő beleszeret Elenába, aki ugye Katherine hasonmása. Ha nem lenne elég pikáns, hogy Elena egy testvérpárba szerelmes, dobjuk rá a tényt, hogy pontosan úgy néz ki, mint a tesók excsaja. Mindenki tudja, Elena először Stefan-nel jön össze, aztán Damon-nel. Én soha nem szerettem a Delena párost, még most sem, amikor ez már tényleg létezik. Nincs vele különösebb bajom, de nem szurkoltam nekik. És annak ellenére, hogy mindig Stelena párti voltam, soha nem akartam, hogy újra összejöjjenek, mert már egyáltalán nem lenne reális. Nekem annyira a Delena sem reális, de mindegy. Katherine-nel azért működött, mert ő igazából nem szerette a Salvatore-kat, hiszen ismerjük
Katherine. Néha azért úgy éreztem, hogy valamennyire szereti Stefant, de semmiképpen sem annyira, mint ahogy Katherine gondolta. Mindig is viccesnek tűnt nekem, hogy két ennyire eltérő ember, mint Katherine és Elena, hogyan tudnak ugyanazokba beleszeretni? És hogyan lehet szeretni mindkét Salvatore-t? Hiszen az egyikük a jófiú a másik meg a totál rosszfiú. De persze ez azért lehetséges, mert csak az elején vannak annyira kisarkítva: sem Stefan, sem Damon sem a csak egy egyik. Mindkettőben ott van a rosszfiú és a jófiú is, csak más személyiségük van. Nem vagyok nagyon híve a szerelmi háromszögeknek, de tény, hogy itt egy igazán minőségiről beszélünk. Vagy négyszögről, ha már Katherine is benne van.

Problémák
Bevallom őszintén, hogy nem tudok sok problémát felhozni az első 3 évad kapcsán. Túlságosan elfogult vagyok/voltam, úgyhogy nem jut eszembe semmi negatívum. Talán csak az, hogy túl sok jó szereplőt kinyírtak, mint például Jenna, Lexi, stb.  Később már azért felütötték a fejüket a problémák: a sorozat elfáradt, és olyan potenciálokat akar kihozni magából, amelyek nincsenek is. Meg most komolyan, hogyan lehet folytatni a főszereplő nélkül? Nem is értem. Az is zavart, hogy sok ellenség csak úgy megjelent. Említettem már a korábbi, Teen Wolf-os elmélkedésemben, hogy ott mennyire tetszett, hogy minden évadban jön egy új ellenség, aki először totál randomnak tűnik, de kiderült, hogy nagyon is odakapcsolódik. A Vámpírnaplókba is működött ez egy darabig: Katherine, Klaus, az Ősök mind kapcsolódnak a szereplőkhöz. Még Silas is odacsapódik, azt a szálat kivételesen nem ezért nem szerettem. De például az Utazók egy teljesen random veszélyforrás. Gondolkoztak a készítők, "na most ki legyen a gonosz?". Hát dobjuk be mondjuk az Utazókat. Az se tetszett, hogy amikor elmentek fősulira a szereplők, igazából nem volt sok jelentősége. Az 5. évadban oké, még az Augustine-vámpíros szál odakötötte őket, de az Utazók megint Mystic Falls-ba voltak. A 6. évadban meg már nem is igazán játsszák meg, hogy ők most fősulira járnak. Megpróbálhatták volna kicsit ügyesebben odatelepíteni a szereplőket és a cselekményt.
Kedvenc részeim
1x08-162 Candles
1x10- The Turning Point
1x12- Unpleasantville
1x13- Children of the Damned
1x17- Let the Right One In
2x02- Brave New World
2x07- Masqurade
2x09- Katerina
3x08- Ordinary People
3x14- Dangerous Liaisons
3x22- The Departed
4x08- We'll Alwasy Have Bourbon Street
4x23- Graduation
5x11- 500 Years of Solitude

Összességében szerintem egy jól kidolgozott, érdekes és izgalmas sorozat, megpakolva remek karakterekkel. Én most könnyes búcsút veszek a sorozattól, de biztos, hogy valamikor újra nézem. Nézésre melegen ajánlott! :)
.
Adatok
Eredeti cím: The Vampire Diaries
Magyar cím: Vámpírnaplók
Műfaj: természetfeletti dráma, romantikus,  fantasy
Alkotók: Kevin Williamson, Julie Plec, L. J. Smith (könyvek)
Főszereplők: Nina Dobrev, Paul Wesley, Ian Somerhalder, Steven R. McQueen, Katerina Graham, Zach Roerig, Candice Accola, Michael Trevino, Matt Davis, Joseph Morgan, Sara Canning, Kayla Ewell
Eredeti csatorna: The CW
Hivatalos premier: 2009. szeptember 10.
Műsoridő: 41 perc
Részek száma az 1., 2., 3., 5., 6. évadban: 22
                           4. évadban: 23

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése