2014. június 16., hétfő

"Légy hűséges, Tris!"

Darabjaira hullott a csoportokra épülő társadalom, amelyben Tris Prior hitt korábban: erőszakos cselekmények és hatalmi harcok vezettek a széteséséhez, a túlélők veszteségek és árulások sebeit hordozzák. Tris ezért aztán él a felkínált lehetőséggel, hogy feltérképezze a város általa ismert határain túli világot. Hátha ott, a kerítésen túl megadatik neki és Tobiasnak, hogy elkezdjék egyszerű, közös életüket, amelyet nem terhelnek szövevényes hazugságok, érdek-összefonódások és fájdalmas emlékek.
Az új világ azonban félelmetesebbnek bizonyul, mint amelyet Tris maga mögött hagyott. A korábbi felismerések értelmüket veszítik, veszélyes új igazságok formálják át az embereket, akiket szeretett. Trisnek ismét meg kell vívnia a maga csatáját, hogy megérthesse a bonyolult emberi természetet és önmagát: képtelennél képtelenebb döntéseket kell hoznia a bátorság, a hűség, az áldozatkészség és a szeretet próbatételei során.

A könyv és én
Egyik kedvenc sorozatom a Beavatott trilógia, így alig vártam, hogy megjelenjen a befejező kötet.
Történet
Trisnek és Tobiasnak sikerült bemutatni a Műveltek által féltve őrzött videót, így most mindenkit egy kérdés foglalkoztat: mi van a kerítésen túl? Evelyn, a város újdonsült vezetője viszont cseppet sem örül annak, hogy a város lakói ki akarnak jutni, ezért megtiltja, hogy az emberek elhagyják a várost. De ez nem akadályozza meg Trist és társait: úgy érzik itt az ideje megtudniuk, hogy mi is van pontosan a városon kívül...

Véleményem
Nagyon vártam a sorozat 3. kötetét, ugyanis a 2. részt egy elég idegesítő függővéggel sikerült lezárnunk. Szóval, reméltem, hogy méltó befejezést kapok ennek a szerintem zseniális trilógiának. Hogy megkaptam-e? Ha csak egy szóval kellene válaszolnom, akkor igen. De ennek ellenére ez a könyv nem tökéletes, bár ettől még nagyon tetszett. Például imádtam a váltott szemszöget. Persze figyelembe véve a végét, már értem, hogy az írónő miért csak ebben a kötetben alkalmazta ezt. Sokkal jobb rálátást kaptunk Tobias karakterére, belső harcaira, jobban megismertük (és megszerettük) őt. A történettel úgy általában nem volt bajom, de ez az egész génmódosításos dolog nem volt mindig teljesen tiszta számomra. Néha elég zavaros volt, hogy akkor
miért is csinálták ezt, vagy hogy ez most hogy következik ebből. Egy kicsit úgy is éreztem, hogy olyan hirtelen jött ez a dolog. Mármint persze ez volt a nagy titok meg minden, csak így az előző 2 kötet mellett nekem kicsit furának tűnt. Nagyon más megvilágításba helyezett mindent az, hogy ilyen szemmel látjuk a csoportrendszert. Hogy ez csak emberek által kitalált valami, nem is az igazi világ. Szóval nem rossz, csak néha kicsit fura. És én többet vártam egy kicsit az újonnan megjelent csoporttól,a Hűségesektől, tekintve, hogy cím is kapcsolódik hozzájuk. Viszont az írónő még mindig mesterien váltogatja az akció jeleneteket és az érzelmes pillanatokat. Imádtam mindet. De amit a legjobban szeretek benne, azok a szereplők ábrázolása, karakterfejlődése. Tehát úgy érzem, méltó befejezése volt a trilógiának, nem ment át a sztori csöpögősbe, néhány helyen pedig igenis szíven ütöttek a történtek, mert Veronica egyszerűen olyan érzelmeket felkavaróan tud írni. És itt leginkább a kötet végére gondolok. Nem tudom, hogy ki mit hallott róla, de muszáj írnom ezzel kapcsolatba. Szóval, aki nem szeretné tudni, annak innentől NAGYON ERŐS SPOILER! Tris halála. Igen, az írónő megcsinálta. Bevallom, én sírtam. Azért, mert Tris volt az egyik kedvenc női szereplőm, annak ellenére is, hogy az 1. részbe még egy kicsit idegesítő. Amikor Tobias megtudta... Ennél szomorúbb és dühítőbb dolgot még biztos nem olvastam! Persze, azt meg kell hagyni, hogy ennek a trilógiának a lezárásának szüksége volt erre. Ehhez a sorozathoz igenis kellett az a kegyetlenség, hogy megöljék a főszereplőt. Megölni a főszereplőt! Én még az Éhezők Viadalából tudtam volna kinézni, hogy Katniss meghal, de még ott se vállalta be az írónő, pedig valljuk be, az a sorozat is elég kemény disztópia. Egyszerűen nem akartam elhinni. Meghal Tris? Komolyan? Ezzel nem tudok mit kezdeni. akkor se tudtam, amikor olvastam, és bár azt hittem, hogy ha várok egy kicsit majd lesz valami értelmes hozzászólásom, de nincs. Csak annyi, hogy Tris nem érdemelte meg. Ahogy Tobias sem... SPOILER VÉGE! Szóval a vége nem lett vidám, de ebben a műfajban nem is számítottam rá. Bár azért ekkora kegyetlenségre se. Viszont ezt leszámítva jó megoldás volt szerintem a lezárás.

Szereplők
Tris nagyon sokat fejlődött az egész sorozatban, ahogy ebben a könyvben is. Nagyon szépen van levezetve ez a változás, nekem mindig az egyik kedvenc szereplőm volt.
Tobiast, ha lehet ezek után még jobban szeretem. Nagyon jó volt az ős szemszögéből olvasni. Egyszerűen nagyszerű volt olvasni. Amikor rájössz, hogy úgy tűnik túltette magát Marcuson, de nem, még mindig kísértik a démonai. Még jó, hogy ott van neki Tris...
A kedvenc szereplőimet ebben a kötetben is imádtam: Christina, Uriah, Zeke. Megkedveltem Matthew-t is, viszont Caleb-et továbbra sem szeretem, ahogy Petert sem.


Összességében nagyon szeretem ezt a könyvsorozatot, és ezt a könyvet is. Hiányozni fog és szerintem mindenkinek érdemes elolvasni, sokat lehet tanulni belőle az emberekről és a társadalomról.

Az írónő: Veronica Roth

 New Yorkban született. Két testvére van, ő a legfiatalabb. 2011-ben férjhez ment fotó párjához, Chicago-ban élnek.
http://veronicarothbooks.blogspot.com/
És ő az a nő, aki képes az arcodba röhögni azok után, hogy így fejezte be ezt a könyvet. És akinek azért fizetnek pénzt, nem is keveset, hogy én végigbőgjem a könyv utolsó 40 oldalát!! Ez a nő kegyetlen!!

Borító: Nagyon szép ez a borító is.
Kedvenc szereplők: Tris, Tobias, Christina, Uriah
Kedvenc jelenet: Tobias és Tris jelenetei, Tobias lemegy a csúszókötélen
Kedvenc idézet:"Beleszerettem. De nem szeretnék csak jobb híján vele maradni, mintha nem lenne más választásom rajta kívül. Azért tartok ki mellette, mert ez a döntésem, nap mint nap, amikor felébredek, minden áldott nap, amikor veszekedünk vagy hazudunk egymásnak, vagy csalódást okozunk a másiknak. Újra meg újra őt választom, ő pedig engem." (Tris)

Kiadó: Ciceró, 2014
Ár: 2990 Ft
Oldalszám: 450 oldal
Műfaj: YA, disztópia
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Beavatott 3.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése