2014. április 5., szombat

Bábelfeszten jártam...

Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.
A könyv és én
A Szent Johanna Gimit olvastam Leiner Laurától, és nagyon megtetszett az írónő stílusa, ezért a többi könyvét is szeretném elolvasni.

Történet
Zsófi átlagos 17 éves tini, aki a legjobb barátaival készül az egyik legnagyobb zenei fesztiválra, a Bábelre. Nem igazán tudja, mit várjon tőle, őt igazából csak a Red Hot Chili Pepper érdekli, na meg Anthony Kideis. Amikor elindul, nem is sejti, hogy milyen változások történhetnek néhány nap alatt.

Véleményem
Nehezen sikerült nekikezdenem, de azért végre elolvastam. Egy kicsit féltem tőle, mert a Szent Johanna Gimit a hibái ellenére is imádtam, és attól is tartottam, hogy össze akarom hasonlítani az SZJG-vel. Szerencsére teljesen el tudtam vonatkoztatni Laura előző regényitől, és nagyon tetszett a Bábel. Nyilván ez nem az a könyv, ami megváltja a világot, nincs tele drámai fordulatokkal és a főhős sem egy társai közül kiemelkedő személy. Nem, a könyv karakterei átlagosak, bármelyikünk lehetne az adott szereplő, a cselekmény közben sem kell kapkodnunk a fejünket. És ez nem rossz. Sőt, kifejezetten rossz. Mert kellenek ilyen könnyed olvasmányok is, amelyeknek fő alapja a hétköznapi élet. Ezért lehet ennyire szeretni, mert bár hétköznapi dolgokról ír, nem unalmas. Az Egyszerű, de nagyszerű elvet alkalmazza. És persze Laura humora is sokat dob a könyvön. Néha érzem, hogy a sok komoly és súlyos témát boncolgató könyv között egyszerűen szükségem van egy ilyen könyvre, mint a Bábel. A műfajának tökéletesen megfelel. Ifjúsági? De mennyire! Tényleg a fiatalokról szól, fiataloknak. Szórakoztató? Teljes mértékben. Rég nevettem ennyit egy könyvön. És amit még szerettem, hogy ez a könyv nem akart többnek tűnni, mint ami. Ez egy fiataloknak íródott, könnyed, vicces ifjúsági regény, amit érdemes elolvasni. Persze vannak és lesznek olyanok, akiknek nem tetszik, de nem feltétlenül azért, mert rossz, hanem mert nekik lehet hogy unalmas lesz, tekintettel arra, hogy nem történik sok minden. Nyilván ők nem szeretik annyira ezt a műfajt. Ennek ellenére én szerettem, mert teljesen kikapcsolt és szórakoztatott. Én még nem voltam fesztiválon, de kedvem támadt hozzá. Itt megjegyezném az valószínűleg egyetlen dolgot, ami zavart: ahhoz képest, hogy egy zenei fesztiválra mentek, alig voltak koncerten. Mondjuk nem tudom, hogy ez tényleg így van-e, aki már volt fesztiválozni, az biztos jobban tudja.

Szereplők
Zsófit, a történet főszereplőjét úgy összességében kedveltem. azért mondom, hogy összességében, mert voltak olyan megnyilvánulásai, amik miatt fogtam a fejem. Miatta is gondolom, hogy Laurának nem megy a legjobban a főszereplőnő alkotás, ha Renit is figyelembe vesszük. :) De azért jár Zsófinak a pluszpont, mert blogol. És bár azért hisztizett rendesen, szereti a barátait, és nagyon segítőkész, még akkor is, ha ez kicsit rosszul sül el néha.
Szasza természetesen a kedvencem volt, a neve miatt! :) Bár elég furcsa volt, hogy olvasom egy könyvben a saját becenevem, és egy ez itt egy fiú beceneve. Én mindig azt hittem, hogy a Szabolcsot Szabinak becézik, de azért sikerült túltennem magam ezen. (Nagy nehezen.:) ) Szaszát én is bármikor elfogadnám barátomnak sőt akár pasinak is! :) (Akkor olyanok lehetnénk mint anno Taylor Lautner és Taylor Swift. :D )
Zsófi és Szasza kapcsolatával azért volt némi problémám, még ha nagyon összeillenek is. Kicsit olyan hirtelen jött, mármint a szerelmi rész.Persze, értem, hogy Zsófinak Szasza csaja (Ostobália :D) miatt esett le a tantusz, de a fesztivál ideje alatt valahogy nem lehetett érezni, hogy ez azért tényleg több, mint barátság. Mindenesetre azért az időszűke ellenére is szerencsétlenkedtek még egy darabig, de azért csak összejöttek!
Napsi karaktere olyan volt, mint a neve: napsugaras. Igazi jó barátnő, Zsófival a barátságuk erős. Napsi egy aranyos, kedves és hiperaktív lány, akit nagyon megszerettem.
Kolost is kedveltem, bár az elején a Zsófival való konfliktusuk egy kicsit alaptalan volt. És Zsófi hirtelen jött szerelme Kolos iránt is fura volt, de ennek ellenére Kolos egy nagyon jó karakter. A kapcsolatuk Zsófival bár elég hullámzó, azért mégis csak barátok lettek, bár nyilvánvalóan ezt a barátságot a veszekedés élteti. :)
A többit szereplőt is kedveltem, bár azt észrevettem, hogy Hipó szerepelt a legkevesebbet a baráti társaságból.

Összességében nagyon tetszett, én csak azt tudom tanácsolni, hogy aki teheti váltson jegyet a Bábelre! :)

Az írónő: Leiner Laura
28 éves, magyar írónő. Első regénye a Remek!, amit 18 évesen írt. A Szent Johanna Gimi könyvsorozat hozta meg a hírnevet számára, az SZJG-vel számos díjat nyert el.
http://www.leinerlaura.hu/

Borító: Jó a színe és illik a könyvhöz.
Kedvenc szereplők: Szasza, Napsi, Boldi, Kolos, a szekuritis bácsi (:D)
Kedvenc idézet:
"– Frizbizzünk – jutott Hipó eszébe a nagyszerű ötlet.
– Nincs frizbink – bámultam a sátor ponyváját, amit időnként megütöttem, hogy az összegyűlt esővíz okozta mélyedés eltűnjön.
– Nem jó, esik az eső – gondolkozott Boldi.
– Mondom, nincs frizbink – ismételtem a szememet dörzsölgetve.
– Frizbizni lehet frizbi nélkül is, viszont ESIK!"
Kedvenc jelenet: Zsófi monológja Kolos sátrában, a Red Hot Chili Peppers koncert

Kiadó: Ciceró, 2013
Ár: 2990 Ft
Oldalszám: 528 oldal
Műfaj: ifjúsági
Hol sikerült lecsapnom ár?: kölcsönkaptam
Sorozat: egyedülálló kötet

4 megjegyzés:

  1. Én most kezdtem olvasni, bár még csak száz oldalt olvastam beleszerettem Szaszába és legjobb barátomnak akarom Abdult -csak én imádom a srácot? :D- Eközben imádtam Napsit -keressük meg az orosz fiut XD- és Hipón rengeteget nevettem -szegény nagyon beteg XD- Szóval igy összvéleménybe imádom a könyvet és Laurát! Nagyon a szivemhez nőtt! :D

    VálaszTörlés
  2. Ez a könyv.....A LEGJOBB!!!!(azt hittem a szent johanna gimi után jobb nem jön,aztán ott volt az akkor szakítsunk de a kedvencem a Bábel :)) Kedvenc szereplőim:Zsófi,Napsi,Abdul,Kolos
    Amiket szeretek bennük: Zsófi:Barna,hosszú,hullámos haj,vicces stílus
    Napsi:Ha elképzelem lehetnénk jó barátnők,Zsófival együtt.
    Abdul:A kedvencem az egész könyvben,ego :D,jó fej,(elfogadnám haverként :D )
    Kolols:Először kicsit undok,de a végére nagyon tetszik a karaktere. :)
    Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet akér fiú akár lány. :)

    VálaszTörlés
  3. Én eddig 10 Leiner Laura könyvet olvastam és azok közül eddig ez a legnagyobb kedvencem.
    A legjobb ebben a könyvben, hogy teljes mértékben azonosulni tudok a szereplőkkel és velük együtt izgulok, hogy valyon "xy" pillanatban éppen mi fog történni.
    Ha valaki betekintést szeretne nyerni a fesztiválok, és azok közül is a Bábel feszt világába, akkor annak csak ajánlani tudom ezt a varázslatos és izgalmakkal teli könyvet.🙂

    VálaszTörlés
  4. En is imadom. Mar vagy negyedjere olvasom ujra. Es meg mindig imadommmmmm. Legjobb konyv forevörr

    VálaszTörlés