2013. december 31., kedd

2013 győztesei pedig...

Megint itt az év vége, ideje egy kis leltárt csinálni. Remélem mindenkinek jól telt ez az éve, a következő pedig még jobb lesz, szilveszterkor mértékkel ünnepelni. Köszönöm, hogy velem tartottatok ebben az évben, remélem jövőre is itt maradtok. :) Újévi ígéretem pedig a több bejegyzés írása lesz, új rovatok bevezetése. Igyekszem megtartani. :) Szóval akkor itt egy kis év végi összesítés:

Könyves áttekintés:
Ebben az évben 61 könyvet olvastam (itt megtekinthetők).

Legszebb borító:
J. A. Redmerski: A soha határa
Sokat vacilláltam, mert nagyon sok szép borító volt idén, de ennek a borítónak a hangulata, a szépsége mindent elárul a könyvről

Legrosszabb borító:
Sarah Dessen: Figyelj rám!
A külföldi borítók se nagyon jók, de ez... Sokáig nem akartam elolvasni, főleg a borító miatt, pedig remek történet egy remek írónőtől. Bátran ajánlom, senkit ne tévesszen meg a borító!





Legnagyobb meglepetés:
Mats Strandberg – Sara B. Elfgren: A kör
Nem igazán volt kedvem ehhez a könyvhöz, de örülök, hogy mégis rászántam magam. Remek fantasy, tökéletes világkidolgozás, érdekes szereplők.







Legnagyobb csalódás:
Beth Reekles: Kissing Booth – Csókot vegyenek!
Be kell valljam, az Enigma szorosan ott kullog mögötte... De ez a könyv annyira felidegesített, hogy megnyerte a párbajt és nem mellesleg bejegyzésért kiált, amire sor kerül 2014-ben.






Legjobb új sorozat:
Joss Stirling: Lélektársak/ Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia
Mindkettő azonnal a kedvencem lett, nem tudok dönteni. Jó alapötlet, humor, remek szereplők, izgalamas cselekmény jellemzi a két sorozatot.
















Legjobb régebben elkezdett sorozat folytatása:
Cassandra Clare: Elveszett lelkek városa
Tökéletes. Ennyi. Cassandra Clare pedig egy őrült zseni.








Legjobb egyedülálló könyv:
John Green: Csillagainkban a hiba
A korábbi bejegyzésben kifejtettem, hogy miért is ez AZ a könyv. Imádtam. Imádom.








Legjobb új páros:
Evan-Emma (Elakadó lélegzet)/ Daemon -Katy (Luxen)
A szerelmük erős, hihető, tiszta kötelék. Így kell kapcsolatot építeni./ Daemon és Katy pedig a "robbanókeverék". Imádom a beszólásaikat és ahogy a kapcsolatukért küzdenek, az Ónixban pedig még jobban megszerettem őket.


Legjobb régi páros:
Clary-Jace (Végzet ereklyéi)
Most ezt kifejtsem? Annyi mindenen mentek együtt keresztül, és sok minden megváltozott körülöttük, de a szerelmük megingathatatlan.

Legjobb pasi:
Annyi jó pasiról olvastam, hogy inkább egy listát:
1. Daemon/Jace
2. Evan/ Augustus
3. Andrew (Soha határa)
4. Tobias (Beavatott)
5. Day (Legenda)
6.Derek (Sötét erő trilógia)
7. Zed (Lélektársak)
8. Will (Pokoli szerkezetek)
9. Maxon (Párválasztó)
10. Travis (Gyönyörű sorscsapás)

Legjobb főhős/nő
Day (Legenda)/ Katy (Obszidián)

Day karakterét nagyon szerettem, okos, leleményes, vigyáz azokra, akiket szeret.
Katy pedig tényleg olyan, mint bármelyikünk: szeret olvasni, blogot ír, vicces, talpraesett és határozott. Könnyű vele azonosulni és könnyű megszeretni.

Legrosszabb főhős/nő
Alex (Enigma)/ Rochelle (Csókot vegyenek!)
Alex számomra egy idegesítő, nyafogó idióta. Rochelle meg egy ritka hülye példánya az agyatlan főhősnőknek.

Legjobb "gonosz"
Sebastian- Elveszett lelkek városa
Cassandra Clare elérte, hogy egy ilyen nem kicsit gonosz karaktert megszeressek. Mert megszerettem és meg is értettem. És igen, kérek még!

Legjobb sorozatnyitó kötet
Joss Stirling: Lélektársak – Sky

Érdekes alapötlet, jó karakterek és izgalmas cselekmény. Többször olvasós könyv!


Legjobb sorozatbefejező kötet:
Kelley Armstrong: The Reckoning – A leszámolás
Akciódús, pörgős és közben mesterien játszik az érzésekkel. Nincs túlmagyarázva, nincs "mindenki boldogan élt, míg meg nem halt", hanem egy olyan befejezés, ami illik a történethez.




Legjobb magyar író:
Zakály Viki/ Leiner Laura
Zakály Vikitől a Szívritmuszavart olvastam, nagyon tetszett, tehetséges írónő, érdemes figyelni a munkájára.
Leiner Laurától a Szent Johanna Gimit olvastam, és igen, tele van hibákkal, de amíg az írónő eléri, hogy ne figyeljek rájuk addig nem is fogok. :)


Legjobb nálam most debütáló író/nő
John Green/ Jennifer L. Armentrout
Zseniális, kacagtató az írása, és néha a képünkbe nevet, de mi ennek is örülünk!/
Lendületes írásmód, humoros és néha nagyon komoly jelenetek a könyveiben. És mint ember is kedvelem, ugyanis tartja a kapcsolatot az olvasóival, például nekem is visszaírt, és általában hetente nemzetközi nyereményjátékok vannak az oldalán, érdemes figyelni. Ja, és nem mellesleg megalkotta Daemon karakterét.


Legjobb író/nő
Cassandra Clare- Veronica Roth
Velük nem ebben az évben ismerkedtem meg, de ő írásukat még mindig imádom. Író nincs, ezért engedélyeztem magamnak két írónőt. :)



Legjobb disztópia

Marie Lu: Legenda
Pörgős, akciódús és nagyon jó szereplők vannak benne, a felépített világ is hibátlan.








Legjobb ifjúsági
Karen Thompson Walker: Csodák kora
Nagyon jó alapgondolat van benne a disztópiához, de én inkább ifjúságinak mondanám, mert az elképzelt jövőkép félelmetesen valós volt.








Legjobb fantasy:
Mats Strandberg · Sara B. Elfgren: Tűz
Meg merem kockáztatni, hogy jobb mint az első rész. Nagyon erős, kidolgozott világfelépítés, a legapróbb részletekig.







Legjobb New Adult
J.A. Redmerski: A soha határa
Ez a könyv nem csak mesél a szabadságról, hanem szabaddá is tesz. Ezért nőtt a szívemhez.







Legfüggőbb vég
Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet
Kegyetlenség a vége! Ha nagyon jól tudnék angolul, biztos, hogy elkezdeném, de mivel nem, ezért csak a hosszú várakozás maradt...




Legjobban várt könyv 2014-re:
Rebecca Donovan: Barely Breathing/ Jennifer L. Armentrout: Opal

Mindkettőnek a befejezése olyan, mint egy fejezet befejezése. Ide nekem azonnal mindkettőt!!










Filmes/sorozatos áttekintés
Nem fogok sokat írni a döntésem okáról, mert a sorozatokról és a filmekről is szeretnék posztot írni.

Legjobb új sorozat
Beauty and the beast- Szépség és a szörnyeteg
Nyáron találtam rá, és gyorsan végigpörgettem, azonnal a kedvencem lett! Amúgy is a Szépség és a Szörnyeteg a kedvenc mesém, ezért szeretem a különféle feldolgozásait. Aki nem szereti annyira a romantikát, annak nem annyira ajánlom. :)



Legjobb mellékszereplő
Katherine- Vámpírnaplók
Mindig a kedvenc karakterem volt, az 5. évadban pedig több teret kap, aminek nagyon örülök. Még több Katherine-t!






Legjobb "gonosz"
Klaus- The Originals
A legjobb gonosz karakter, nem lehet nem szeretni. Van oka arra, mit miért tesz, és végső soron csak azt akarja, hogy valaki szeresse.






Legütősebb évadzáró
Arrow- 1. évadzáró
Brutális függővég, utána csak azt kiáltoztam: MIÉRT? Olyan volt, mint egy rész befejezése, nem egy évadé.


Legjobb új évad
Arrow- 2. évad
Ősszel elindultak az új évadok, és eddig az Arrow a legjobb. Már most jobb szerintem, mint az 1. évad, pedig még csak félévadzáró volt...


Legjobb filmadaptáció
Csontváros
Bárki bármit mond nekem tetszett. Nem értem, miért tolták el 2. rész forgatását.










Legjobban várt könyvadaptáció
Beavatott- Csillagainkban a hiba
Kövezzetek meg, de nem tudtam dönteni. A Beavatott előzetesétől már elájultam, és megnéztem már néhány százszor. A Csillagainkban a hiba filmplakátja alapján pedig az is jó lesz. Mindkettőre kérem a mozijegyet, köszönöm!







Legjobb várt filmfolytatás
Zafírkék
Bár itthon nem mutatták be a Rubinvöröst, én megnéztem, mert megtaláltam magyar felirattal. A film hű is volt, mg nem is a könyvhöz, ez tetszett benne. Várom a folytatást! :)

Legjobb mese
Frozen- Jégvarázs
Egy mese, aminek mélysége és üzenete van. És nagyon cukii! :)


Kedvenc színész:
Alex Pettyfer
Na jó, bevallom, ezt a kategóriát csak azért tettem be, hogy áradozhassak Alex Pettyferről. :) Amúgy nem, mert szerintem tehetséges színész, és nagyon szeretem a filmjeit. De ha valaki szeretné hallani az ömlengésemet róla, nyugodtan szóljon.:)

Nektek mik/kik az év legjei?

Boldog új évet mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése