2014. május 17., szombat

Az Örökké határa

A fiú a hosszú utat választotta. A lány azt, amelyik sehová sem vezet. De a véletlen úgy hozta, hogy mind a kettő ugyanoda vitt…
Amikor minden darabokra hullik, a szerelem akkor is megmarad…
Camryn Bennett soha nem volt még boldogabb, mint most. Öt hónap telt el azóta, hogy egy távolsági buszon megismerkedett lelki társával, Andrew Parrish-sel – és nem az esküvő lesz az egyetlen különleges esemény az eljövendőkben. Camryn idegesen, mégis izgatottan várja, hogy leélhesse az életét Andrew-val – azzal a férfival, akiről a szíve mélyén tudja, hogy örökké szeretni fogja. Oly sok minden áll még előttük – mígnem váratlanul bekövetkezik a tragédia.
Andrew nem érti, hogyan történhetett velük ilyesmi. Próbál továbblépni, és azt hiszi, Camryn is ezt teszi. De amikor rájön, hogy Camryn titokban iszonyatosan szenved, és a fájdalmat önpusztító módszerekkel igyekszik elnyomni, kész bármit megtenni, hogy visszahozza a lányt az életbe. Be akarja bizonyítani, hogy a szerelmük mindent legyőz. Andrew úgy dönt, hogy újabb, reménnyel és szenvedéllyel teli utazásra viszi Camrynt. Már csak arról kell meggyőznie a lányt, hogy vágjanak bele…

A könyv és én
Egyik kedvenc könyvem lett A soha határa, ezért természetesen el akartam olvasni a 2. részt is.

Történet
Camryn és Andrew összhangban és boldogságban élik az életüket. Örömmel készülődnek a szülő szerepre. Egy tragédia miatt azonban Camryn teljesen összetörik,és Andrew egy újabb utazásban látja a megoldást. Elviszi a lányt, hogy emlékeztesse a szeretetére, és az előző utazásukra. Ismét néhány kalanddal kell szembenézniük.

Véleményem
Mit is mondjak? Tetszett is meg nem is. Örültem is meg nem is, hogy van 2. rész. Amikor befejeztem a Soha határát, teljesnek éreztem a történetet, pont úgy volt tökéletes, ahogy volt. Sok dologra rádöbbentett a könyv és sokat tanultam belőle, ezért az egyik kedvenc könyvem lett. És ezért is határoztam el, hogy ha lesz majd saját keresetem, én is elmegyek egy spontán utazásra. Amikor megtudtam, hogy van egy következő része, hát... nem örültem annyira. Nem arról van szó, hogy ne akartam volna újra az egyik kedvenc párosomról olvasni, hanem arról, hogy ez úgy tűnt, mintha a pénz miatt lenne. Nekem legalábbis. Tény és való, hogy az első résznek nagy sikere volt, amit teljesen megérdemelt. De! Ezen felbuzdulva nem kellett volna még egy sztorit kicsikarni ebből. Mert a 2. kötet színvonala nálam jóval alacsonyabb az első résznél. Persze, itt is voltak érdekes gondolatok, és megszívlelendő igazságok, de nem hiszem, hogy olyan szintűek, mint az első részben. Talán nem kellene összehasonlítanom, de megteszem, Hogy miért? Mert ez a könyv az előző rész másolása. Itt is van egy probléma, emiatt kezdődik az utazás, az utazás során sokat tanulnak a főhősők, aztán egy kisebb dráma, és végül kissé cukormázas boldogság. És ez nagyon jól működött az első résznél. Viszont a másodikban már erőltetettnek tűnt. Felfoghatom úgy is, hogy ez a könyv meg akarta mutatni, hogy hosszútávon hogyan élhet az ember ilyen szabadon, például akkor is, ha szülő. Szóval ez jó. Ha csak magába tekintem ezt a könyvet, akkor egész jó, bár a fülszöveg nekem kicsit más történetet sugallt. De ha úgy nézem, hogy milyen volt az első rész, akkor ez bizony nem üti meg az a mércét. Ami még nem tetszett: a szereplők sokat változnak és sok mindent tanulnak meg, de ezt nem annyira lehet érzékelni, inkább csak le van írva, de nem látjuk igazán a folyamatot. A fő szál szerintem Camryn jellemfejlődése lett volna, a múltjának lezárása, de ezt elintézték 1 éjszaka alatt. Nem igazán tudom, mi akart lenni ez a könyv, de sajnos számomra úgy tűnik, hogy csak a siker meglovagolása. Ettől függetlenül nem rossz, tényleg vannak benne nagyon érdekes és igaz gondolatok, bár tény, hogy nem remegtették meg annyira a világnézetemet, mint A soha határa. Nem volt rám akkora hatással, mint az, még hónapokkal utána is a mondanivalóján gondolkoztam. Ennek a könyvnek viszont nem volt ekkora hatása.

Szereplők
Camrynt még mindig nagyon kedvelem, bár tény, hogy ebben a részben konkrétan Andrew tartotta össze. A jellemfejlődése ellenben azért egy kicsit érzékelhető, de lehetett volna jobb is.
Andrew még mindig igen előkelő helyen szerepel a könyves álompasik listáján, nem is hiába. Érte azért megéri elolvasni a könyvet, mert hála a váltott szemszögnek, még többet kapunk belőle.
Natalie-val még mindig ellentmondásos érzéseim vannak, de tény, hogy kezd kicsit komolyodni.
Lily-t nagyon megkedveltem, csak irigykedni tudok rá.


Összességében ha valaki olyan színvonalra számít, mint az első résznél, az ne olvassa el. Aki viszont hiányolja Camrynt és Andrewt, az olvassa el.

Az írónő: J. A. Redmerski
Az USA-ban él, eredeti neve Jessica Ann Redmerski. Három gyermeke van és nagy rajongója a The Walking Dead-nek. Több könyvsorozata is van, nálunk eddig csak a Soha határa jelent meg
http://jessicaredmerski.com/

Borító: Egyszerű, de nagyszerű. Andrew :) :)
Kedvenc szereplő: Andrew, Camryn, Lily
Kedvenc idézet: "Mert csak egy életünk van. Csak egyetlen esély arra, hogy érdemes legyen élni." (Andrew)
Kedvenc jelenet: Andrew és Camryn közös éneklései

Kiadó: Ulpius-ház, 2014
Ár: 3499 Ft
Oldalszám: 366 oldal
Műfaj: NA
Hol sikerült lecsapnom ár?: könyvtár
Sorozat: A soha határa 2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése