2015. február 1., vasárnap

"Részleges egyezés."

Az emberi faj a teljes megsemmisülés szélén áll, miután a Részlegesekkel – az emberekhez megtévesztésig hasonlító, ám mesterségesen előállított szerves lényekkel – folytatott háború megtizedelte a népességet. Az ott bevetett RM nevű vírus néhány tízezerre redukálta a túlélők számát, akik Long Islanden rendezkedtek be, míg a Részlegesek rejtélyes módon visszavonultak. Bármikor lecsaphatnak újra, de ennél is sürgetőbb probléma, hogy egy évtizede nem született az RM-re immunis csecsemő.
Kira, egy tizenhat éves orvostanhallgató a saját bőrén tapasztalja meg, ahogy az RM miatt az emberiség maradéka lassan kipusztul, miközben a kötelező terhességi törvény a polgárháború szélére sodorja őket. Kira nem hajlandó tétlenül nézni az eseményeket, mindent elkövet, hogy megtalálja a vírus gyógymódját. Erőfeszítései közben döbben rá: mind az emberiség, mind a Részlegesek túlélése azon múlik, sikerül-e felfednie a két faj közötti kapcsolatot – amelyet az emberiség vagy elfelejtett, vagy soha nem is tudott róla.

A könyv és én
Nagyon megtetszett a borítója és a témája, és mivel a könyvtárba csak a második rész van meg- az értelem- ezért csak most sikerült beszereznem.

Történet
Kira világa és jövője sem fényes. A világ haldoklik, ugyanis az emberek képtelenek egészséges utódokat nemzeni, minden kisbabát megöl az RM. A Remény törvény sem segít, sőt, csak még nagyobb kétségbeesésbe taszítja az embereket. Kira azonban nem hajlandó csak nézni a világ pusztulását: meg akarja találni az ellenszert. Miközben a keresésére indul, több dolgot is talál.
Véleményem
Pontosan ezt vártam ettől a könyvtől. Azt vártam tőle, hogy nagyon jó lesz, és szerencsére nem csalódtam. Bár az elején elég nehezen indul be a történet, de érdemes megvárni. És később arra is rájöttem, hogy az elején is fontos volt a sok holtidő- megteremti a könyv alaphangulatát, és a sok kis finom leírással még könnyebben beleéli magát az ember a könyvbe. Az alaphelyzet nem valami fényes, ez egy keményebb disztópia. De ettől még nem teljesen borús, depis a könyv, sőt nagyon sok poén van benne. A konfliktust imádtam- egy gyógymód nélküli járvány. Már több mint 10 éve próbálnak tenni valamit, de sem az emberek, sem a Részlegesek nem jutnak semmire. Elég sok biológiás magyarázat van benne a vírus kapcsán, amit én személy szerint nem bántam, mert imádom a bioszt. De aki nem rajong érte, az se féljen, az író mindent elmagyaráz. Nem fogom lelőni a poént, miszerint megtalálják-e a gyógyírt. De annyit mondok, hogy a
főszereplőnk, Kira egy teljesen új próbát tesz az emberiség megmentésért. Ő képviseli azt a kisebb embercsoportot, akik nem tudják csak nézni az emberiség pusztulását, hanem tenni is akar ellen valamit. Ellenben Kira barátja, Marcus a másik mentalitást jelenti meg: nem bírja nézni a világ pusztulását, de nem tud/mer tenni ellene valamit. Végül a szakításuk a bizonyíték, hogy ebben az élet helyzetben ez a két mentalitás nem tud teljesen igazodni egymáshoz. Nagyon finom szimbólum. Számomra a legelborzasztóbb a megmaradt világ kormánya volt. A kisstílű, undorító politikai harcaik, amelyek nem kíméltek senkit, szánalmas volt. Alig maradt néhány ember a földön, nincsenek újszülöttek, de ők csak a saját érdekeiket nézik. Sokat veszekednek Kira-val azon, hogy Kira-nak joga van-e beleszólni a dolgaikba, és megkísérelni egy új utat a gyógymódhoz, amit a tanács nagyon ellenez. Szerintem annak ellenére, hogy Kira nem látta a föld pusztulását, a mostani állapotokat még látja, ezért joga van megpróbálni minden lehetséges alternatívát. Kira személye egyébként egy másik nagy kérdése a könyvnek, amire nem is kaptunk választ. De nagyon kíváncsi vagyok rá. A Részlegesek kapcsán az emberiesség kérdése is sokszor előkerült. És én is sokat gondolkoztam arról, hogy mitől is vagyunk emberek. A DNS-ünktől vagy a tetteinktől? A Részlegeseket azért ítélik el az emberek, mert nem teljesen emberi a DNS-ük, viszont Samm sok szempontból volt emberi a számomra.

Szereplők
Kira a kedvencem lett, nagyon erős, hangsúlyos karakter. Tiszteltem a tetteiért, hiszen majdnem az életét áldozta a jövőért.
Samm, a Részleges volt a másik kedvencem, bár egyszer tényleg azt hittem, hogy elárulta Kira-t. Néhol pedig emberibbnek tűnt, mint a teljes emberek. És tutibiztos, hogy összejönnek Kira-val a kövi részben. Amit csak támogatni tudok.
Marcust nem annyira szerettem, számomra olyan semleges szereplő volt. Még jó, hogy Kira nem hallgatott rá.
A többi szereplőt kedveltem, Xochi például haláli volt, üdítő színfolt. Csak a tanácstagok voltak ellenszenvesek.

Összességében egy első osztályú disztópia, ami jó alap ötlettel és szereplőkkel rendelkezik. Jöhet a folytatás!

Az író: Dan Wells
A Brigham Young University-n diplomázott, angolból és írásból. Leghíresebb könyvei a Nem vagyok sorozatgyilkos c. sorozat könyvei. Utah-ban él.
http://www.thedanwells.com/

Borító: Nagyon szép, örülök, hogy Kira van rajta, hangsúlyozza a fontosságát.
Kedvenc szereplők: Kira, Samm, Xochi, Nandita, Jayden, Madison
Kedvenc jelenet: Kira Samm-et vizsgálja
Kedvenc idézet: "A megpróbáltatásaim erősebbé tesznek." (Kira)

Kiadó: Fumax, 2012
Ár: 3495 Ft
Oldalszám: 456 oldal
Műfaj: disztópia
Hol sikerült lecsapnom rá?: kölcsönkaptam
Sorozat: Részlegesek 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése