2015. február 22., vasárnap

"Ő volt a kínzóm és a vigaszom..."

Caleb olyan ember, akit csak a bosszú érdekel. Amióta egy hatalomra éhes gengszter kiskorában elrabolta, majd eladta rabszolgának, másra sem tud gondolni – kizárólag a revans foglalkoztatja. Tizenkét évre merült el az élvezeti célból tartott rabszolgák világában, az egyedüli felelősnek tartott férfit keresve. A szenvedését okozó építész végül előkerült: a személyi igazolványa új volt, a személyisége azonban a régi maradt. Ha Caleb elég közel akar kerülni a céljához, muszáj azzá vállalnia, amit gyűlöl. Elrabol egy gyönyörű lányt, hogy azzá tegye, ami ő maga volt egykoron.

A könyv és én
Nagyon felkeltette a figyelmem a fülszöveg, hogy vajon ebből mi sülhet ki.

Történet
Livvie élete közel sem tökéletes: veszélyes környéken él, vigyáznia kell a családjára és az anyja miatt mindenki az hiszi, hogy ő is kurva. De csak akkor lesz igazán meredek az élete, amikor elrabolják. Fogalma sincs, vajon a Mester miért tartja őt, csak annyit tud, hogy túl kell élni. Vajon milyen változáson kell emiatt keresztül mennie?
Véleményem
Ez egy nagyon merész könyv. Ez volt az egyik első gondolatom a könyvről. A másik, hogy hogyan lehet egy könyvet szeretni, amiben egy fiatal lányt megaláznak? Mennyire vagyok rossz ember, hogy igenis nagyon tetszett ez a könyv, sőt valószínűleg az egyik kedvencem lett? Pedig voltak kétségeim. A borító és a fülszöveg persze kellően felpiszkálta a kíváncsiságom, de azért a Szürke élményem után kissé tartottam egy hasonlóan szexuális témájú könyvtől. Na de miután elolvastam, szentségtörésnek tűnt egy ilyen könyvet azzal a könyvnek nem nevezhető valamivel együtt emlegetni. Szívesen küldenék ebből egy példányt a kedves E.L. James-nek, hogy ezt nyugodtan olvassa el, ez reálisabb és szerethetőbb, mint az ő szirupos korbácsolós szarja. Egyrészt azért, mert ebben a könyvben egyáltalán nem a szex a lényeg. Igen, a szexrabszolgák világába vagyunk, de a szex csak egy eszköz, és valódi aktus nem történik. Maga már az, hogy kéjrabszolgákról beszélünk, nagyon bátor témaválasztás. Tiszetelem azért az írónőt, mert egy ilyen kegyetlen témát ilyen nagyszerűen írta meg.
Megdöbbentő és undorító, hogy ilyen tényleg van. Vannak emberek, akik ártatlanokat, akár gyerekeket is eladnak, hogy szexrabszolgaként használhassák őket. Gerinctelen, és felfordult a gyomrom rendesen, amikor Caleb visszaemlékezését olvastam. És akkor vajon felfordult-e amikor Caleb Livvie-t "idomította"? Nos igen is meg nem is. Olyan nekem ez a könyv, mint Livvie-nek Caleb: a "kínzóm és a vigaszom". Mert hol nagyon kegyetlen és brutális, máskor pedig gyendég és megmutatja a dolog jobb oldalát. Érzelmi hullámvasút, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, én is éreztem Livvie érzéseit. Annyi biztos, hogy ezeken az embereken lenne mit dolgoznia egy pszcihológusnak. Igenis elítéltem Caleb-et, amiért bántotta Livvie-t és nem is értettem, hogy miért gondoskodik róla utána olyan odaadóan. Caleb kettős természete szinte uralja a könyvet, a dolgok úgy történnek, amilye kedve van. Livvie és Caleb között a kínzások ellenére is kialakul valami tagadhatatlan, hiszen bár Caleb bántja Livvie-t, mégis Livvie-nek sikerült Caleb-ből a régi, gondoskodóbb énjét, tehát ő is uralkodik Caleb-en. Livvie egyébként el is gondolkozik, hogy Stockholm-szindrómás-e, de én nem gondolom, hogy az. Livvie Caleb egyik arcát kedvelte az egész könyvön keresztül, és akkor csúcsosodott ki, amikor Caleb már nem teljesen a rabszolgájának tekinti, hanem valamiképpen egyenlő felek lesznek a végére, bár nem teljesen.
Nem történik sok minden a könyvben, de ezért kárpótol a szereplők lelki vívódásának leírása. Gyönyörűen van ábrázolva, ahogy a két főszereplő változik a másik hatására. Az írónő nagyon jól ismerheti az emberi lélek minden bugyrát, és nem fél erről írni.
Nincs nagyon mit mondanom, igazából még nagyon a hatása alatt vagyok, gondolkodom rajta és emésztem.

Szereplők
Livvie nagyon komplex karakter, akit már az elején megszerettem. Ártatlannak tűnik az elején, de később rájöttem, hogy igazából egy bátor lány, akinek úgy sikerült alkalmazkodnia, hogy megtudta tartani a személyiségét. És mindent megtenne a túlélésért. Az ő karaktere kapcsán nagyon sokszor említik az előítéleket- az ember mennyit küzd ellenük, és mennyire megkeserítik az ember életét. Livvie-t mindenki kurvaként könyveli el az anyja miatt, tulajdonképpen még ő is, és küzd az ellen, hogy azzá váljon, viszont szembesülnie kell azzal, hogy nem biztos, hogy rajta múlik a döntés. De ő nem adta fel, hanem új megoldást keresett és talán talált is...
Caleb karakterét már nem volt ilyen egyszerű megszeretnem, de azért sikerül. Igenis kellett nekem egy válasz, hogy miért ilyen kiszámíthatatlan, és miért van az, hogy egyszer bántja Livvie-, máskor meg úgy óvja, mint a hímes tojást. Először nem értettem, később azonban rájöttem, hogy ez is a múltja számlájára írható. Nem is tudja, mi az a szeretet, csak az tudja adni Livvie-nek, amit ő ismer, márpedig gyerekként egy kuplerájba nem sok jót tanul az ember. Ő, Livvie-vel ellentétben még nem volt olyan erős vagy még nem volt olyan kiforrt a személyisége, hogy önmaga maradjon az embertelen kínzások közben. Csak a személyiségének egy nagyon kis részét sikerült megőriznie, és ezt is csak a könyv végén látjuk igazán.
A többi szereplőről nem nagyon tudtunk meg sokat, sőt nem is volt sok szereplő. Nem is kellett, a főszereplőink bonyolult személyisége több karaktert is kitettek.

Összességében egy nagyon durva, kegyetlen történet, és én nagyon ajánlom, de azért idegzet és gyomor kell hozzá.

Az írónő: CJ Roberts
Dél-Kaliforniában született és nevelkedett. 1998-ban csatlakozott az U.S Air Force-hoz, és beutazta a világot. Férjével egy lányuk van. Jennifer Roberts néven is írt könyveket.
http://www.aboutcjroberts.com/index.php

Borító: Teljesen eltalálták vele a könyv hangulatát, nagyon tetszik.
Kedvenc szereplők: Livvie, Caleb
Kedvenc jelenet: Livvie elmondja Calebnek a múltját
Kedvenc idézet:"Az emberek gyakran azt hiszik, hogy nappal biztonságban vannak, és azt feltételezik, hogy a gonosztevők csak éjjel bújnak elő. A biztonság azonban – akár a fény – csupán látszat. Alatta az egész világot átitatja a sötétség."

Kiadó: Könyvmolyképző, 2014
Ár: 2699 Ft
Oldalszám: 264 oldal
Műfaj: felnőtt, erotikus
Hol sikerült lecsapnom rá?: kölcsönkaptam
Sorozat: The Dark Duet 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése