2015. március 15., vasárnap

"A saját elmém vált a legrosszabb ellenségemmé."

A lány szemei megmentették az életét.
A lány álmai szabadjára engedték a sötétségét.
Négyévnyi teljes alvásmegvonás után a gimnazista Parker Chipp úgy érzi, már nem bírja sokáig. Éjjelente alvás helyett belép azon személy álmaiba, akivel aznap utoljára teremtett szemkontaktust. Parker tudja: ha nem sikerül záros határidőn belül aludnia, meg fog halni.
Azután találkozik Miával, akinek békés, csodásan egyszerű álmai végre lehetővé teszik számára a nyugodt pihenést. Ám ami véletlenszerű, megváltó találkozásnak indult, rövidesen megszállottsággá fajul: Parker tomboló vágya az után, hogy mindennap sikerüljön Mia szemébe néznie, egyre szélsőségesebb és bizarrabb tettekre sarkalja. Az iskolában mindenki azt hiszi róla, hogy teljesen bekattant, még a legjobb barátai is. Amikor pedig Miát fenyegetni kezdi egy igazi perverz kukkoló, mindenki meg van róla győződve, hogy Parker az, ráadásul különös emlékezetkiesései miatt már ő maga is kezdi komolyan megkérdőjelezni a saját ártatlanságát…

Én és a könyv
Egy blogon nagyon meggyőző kritikát olvastam róla. Utánanézve pedig még jobban megtetszett.

Történet
Parker reménytelennek érzi az életét. Négy éve van különleges képessége, amely lehetővé teszi, hogy alvás helyett belépjen más emberek álmaiba. Tudja: ha nem tesz valamit, végül belehal a kimerültségbe. Egy nap azonban új reménysugárt jelent számára az új lány, Mia, akinek álmaiban Parker teljesen kipihenheti magát. Egy idő után Parker is meglepődik, hogy mire képes a nyugodt alvásért.

Véleményem
Ez a könyv, wow! Nagyon tetszett. Az alapsztoriba már a fülszöveg olvasása után beleestem, szerencsére nem csalódtam. Parker képessége nagyon király, hogyan találnak ki ilyet emberek? :) Engem személy szerint nagyon érdekelnek az álmok, hogy hogyan jönnek létre, miből táplálkoznak, szóval ez az én könyvem. Több érdekes dolgot is megtanult Parker az álmokról, habár azt nem tudtam meg, hogy ezek tényleg így vannak-e, de gondolom, az írónő utánanézett a dolgoknak. Nem is értem, Parker hogy bírta eddig. Nem csak azt, hogy konkrétan az agya négy éve állandóan ébren van, hanem azt a terhet, hogy akaratlanul is mások magánéletében turkál. Főleg úgy, hogy Parker nem kíváncsi rá, ő nem akarja ezeket tudni. Először egy kicsit zavaró volt, hogy nem igazán tudunk semmit Parker képességéről: honnan jött, mi váltotta ki, hogy működik pontosan meg egyebek. Szóval ezzel kapcsolatban még van egymillió kérdésem, de hát reális, hogy Parker sem tud semmit erről az átokról, hiszen nem volt senki, akihez fordulhatott volna. Bár itt a végén azért kaptunk némi utalást, hogy ez a képesség valószínűleg az apjának köszönhető. Arra kérdésre azért választ kaptunk, hogy Mia álmai miért olyan különlegesek, és elég logikusan hangzik. A könyv második részében pedig a hangsúly átterelődik Parker őrületére. Ahogy ezt a skizofréniát és szinte tébolyt az írónő megírta, csak gratulálni tudok. Nagyon durva volt olvasni, ahogy egyre inkább elveszti az irányítást. Elég hátborzongató volt, főleg amikor a Sötétség már meg is jelent, például mikor Parker balesetet szenvedett. Szerencsétlen azt hitte, hogy már tényleg hallucinál. Amúgy én is totál elhittem, hogy ő zaklatta Miát. Az írónő nagyon cseles volt a bizonyítékoknál. Amikor kiderült, hogy ki az, nagyon meglepődtem. De nem lehet azt mondani, hogy semmi jel sem utalt rá, csak Parker annyira el volt foglalva azzal, hogy megőrizze az önkontrollját, hogy nem vette őket észre. Bár a vége nem annyira függővég, de ide nekem a második részt! :)

Szereplők
Parkert egyszerűen imádtam. Nagyon szurkoltam neki, hogy sikerüljön a Sötétség felé kerekednie. Nagyon jó ember, mindig a szeretteire gondolt először, és megtagadta magától a boldogságot, nehogy ártson valakinek. Hopp, itt egy tanulság: bízz magadban! Parker és Mia ugyanis majdnem belehalt, hogy Parker annyira nem bízott magában. Jó, persze, én se lennék olyan nyugodt, ha minden jel arra utalna, hogy egy pszichopata van a fejemben.
Addie a másik kedvencem. Remélem, összejönnek Parker-rel. Ő bízik Parker-ben Parker helyett is és tudná kontrollálni Parker átkát.
Finnt és Miát is kedveltem, bár a fülszöveg alapján arra számítottam, hogy Mia többet fog szerepelni.

Összességében egy különleges, egyedi témájú könyv, amit megéri elolvasni.

Az írónő: J.R. Johansson
Férjével és két fiával él egy völgyben, magas hegyek között. Amikor nem ír, akkor társasjátékozik és olvas.
http://www.jennjohansson.com/

Borító: Nagyon szép, imádom! Ezerszer jobb, mint a külföldi borító.
Kedvenc szereplők: Parker, Addie, Finn, Mia
Kedvenc jelenet: Parker és Addie, Addie álmában
Kedvenc idézet: "Mindannyian veszélyesek vagyunk. Állandóan bántunk másokat, még úgy is, hogy nem akarjuk." (Addie)

Kiadó: Főnix Könyvműhely, 2014
Ár: 2980 Ft
Oldalszám: 282 oldal
Műfaj: YA, fantasy
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Éjjeljárók 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése