2014. október 5., vasárnap

A Rozmaring-hadművelet indul

 A Gonosz ott van mindenhol. A lábunk alatti csatornákban, elhagyatott házakban, elsötétített ablakú lakásokban.
De hamarosan előbújik.
Te biztonságban érzed magad?
Katherine úgy tért vissza a középkorból 2012-be, hogy a küldetése nem járt sikerrel. A Véreskezű még mindig életben van, és arra készül, hogy amint a Nap fénye kialszik, átveszi az uralmat az emberek világa fölött. Katie azt hiszi, ő az egyetlen, aki megállíthatja, ám rá kell jönnie, nem csak ő munkálkodik a világ megmentésén.
A középkor óta szerveződik egy ellenálló csoport, amely mostanra igazi szervezetté nőtte ki magát. Céljuk, hogy megvédjék Katherine-t a Véreskezűtől, és megmentsék a jövőt a rémuralomtól. Ám ez a cél nagy árat követel Katie-től!
Vajon képes lesz lemondani Casimir szerelméről, csak hogy ne szabadítsa rá a gonoszt a világra? És ki lehet az, aki a biztonságos búvóhely ellenére újra és újra az életére tör? Áruló van az ellenállók között, vagy a Véreskezű valahogyan áttört a tökéletesnek hitt védelmi rendszeren?
Rejtélyek, kaland, szerelem és szenvedély! Sosem tudhatod, mi fog történni, és ki áll a jó oldalon! Nem bízhatsz senkiben, talán még önmagadban sem!
A démon érintése még mindig elkápráztat…

A könyv és én
Még régen olvastam az első részét, de tetszett, és csak most sikerült hozzájutnom a folytatáshoz.

Történet
Katie és Payton 2012-be tértek vissza, ahol Véreskezű Casimir már vár Katie-re. Eközben az igazi Casimir az elmúlt évek alatt megszervezte az ellenállók seregét, és mindenáron biztonságba akarja tudni Katie-t. De vajon az ellenállók mindannyian azt akarják, amit Casimir? Vagy vannak, akik jobbnak látják a jövőt a lány nélkül?

Véleményem
Az írónővel az Árnyékvilág című regénye során találkoztam először. Tetszett az írása, ezért olvastam el A múlt árnyait is. Időutazós-középkori-vámpíros cucc? Ide vele! Nagyon szerettem az első részt, bár pár dolog elég homályos volt az időutazással kapcsolatba, de másodszorra kicsit jobban értettem. Azt viszont továbbra sem értem, hogy hogyan létezhet két Hale? (Válaszokat szívesen várok! :) ) A második részben már nem a középkorban vagyunk, amit egy kicsit sajnáltam, mert nagyon jól ábrázolta az írónő a középkort. Kicsit csalódtam is ebben a kötetben az első rész után. Katherine-n mondjuk nem vagyok meglepve, ő az előző részben is idegesített. Sok volt számomra logikai baki, időutazással, meg egyéb dolgokkal kapcsolatban. Például az nagyon zavart, hogy nem sokat tudtunk meg a vámpírokról. Az elsőbe még nem zavart annyira, mert ott Casimir még nem volt az, de azért itt vártam volna bővebb bemutatást. Meg az, hogy Katherine eddig rettegett a vámpíroktól, most meg szinte fel se tűnik neki, hogy élete szerelme is az! Az tény, hogy Spirit nagyszerűen bánik a szavakkal. Az is, hogy a történet folyton ment előre, egyik helyet megszoktuk, már menekülni kell a következőre. Tehát a cselekmény izgalmas, pörgős, csak egy dolog zavart benne: az egyik fő cselekményszál. Ami az volt, hogy Katherine és Casimir mikor feküdhetnek le egymással. Néha ez komolyan idegesített, mert nem mindig jött át az, hogy szeretik egymást, csak az hogy azonnal szexelni akarnak. Amit persze nem lehet, ha meg akarják menteni a jövőt.  2012-be vannak, és akkor nem tudják megoldani. Hahó! Fel se lehet sorolni, annyi fogamzásgátló módszer van, de ők egyiket se tudják alkalmazni. De ami a legjobb benne: a megoldás! Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek emiatt. Nem spoilerezem el, meghagyom nektek az élményt... Tehát ez kicsit lehúzza a könyvet, de azonnal elfelejtettem, mert a végén egyik ámulatból estem a másikba! A végén lévő- szerintem- 2 csavar brilliáns, és agyafúrt, és ördögi. És imádom! Szóval, ez eléggé felhúzza a könyvet.

Szereplők
Katherine még mindig egy idegesítő, önző, naiv kis liba. Azok után, ami vele történt, még mindig simán megbízik bárkibe. Ráadásul most egész könyvön azon nyavalygott, hogy ő mennyire szeretne végre összefeküdni Casimir-rel. Az is eléggé irritált, hogy mindenki úgy kezelte, mint valami tökéletes istennőt, ha egyszer néha tett valamit a közügyért. Én nem csodálkozok azon, hogy ha ki akarják nyírni...
Casimir karakterét nagyon kedvelem, de sajnos ebben a kötetben nem szerepelt olyan sokat. Kicsit fura volt, hogy most már ő is ismeri a modern dolgokat, de jól működött.
Payton az egyik személyes kedvencem, nagyon csíptem a karakterét. Nem is igazán tudom, hogy melyiküknek szurkolok. Katherine viszont nem érdemli meg, hogy ennyi rendes pasas rajongjon érte.
Hale-t nem kedvelem különösebben, de csodálattal adózom gonoszsága és kegyetlensége iránt.

Összességében egy érdekes könyv, egy idegesítő főszereplővel megspékelve, brutál függővéggel és csavarokkal kiegészítve. Bár volt vele néhány problémám, várom a következő részt.

Az írónő: Spirit Bliss
Az írónő igazi neve Hujder Adrienn. Pécsett született, és van egy húga. A Pécsi Tudományegyetem magyar szakán diplomázott 2012-ben.
www.spiritbliss.hu

Borító: Nagyon tetszik a visszatérő maszk motívum.
Kedvenc szereplők: Casimir, Payton, Katie apja.
Kedvenc jelenet: az epilógus
Kedvenc idézet: "Mindig azt bántjuk a legjobban, akit szeretünk."(Hale)

Kiadó: Könyvmolyképző, 2012
Ár: 2990 Ft
Oldalszám: 344 oldal
Műfaj: YA, fantasy
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Démoni érintés 2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése