2015. január 3., szombat

2014 győztesei pedig...

Megkésve bár, de törve nem, itt az év végi összegzés. Bevallom, idén még nehezebb dolgom volt, mint tavaly, néhol alig tudtam dönteni. A magam részéről eredményesnek érzem ezt az évet, főleg olvasás terén. 86 könyvet sikerült kiolvasnom, ami lényegesen több a tavalyinál. Nem is húzom tovább, lássuk a medvét! :)

Könyves áttekintés
Legjobb borító
Laueren DeStefano: Hervadás
Ennél szebb borítót régen láttam, és mint egy évszakok legjeiben is kifejtettem, maga a könyv is nagyon igényes, szép munka.

Legrosszabb borító 
John Green: Alaska nyomában
Na ez az a borító, ami alapján hozzá sem nyúlnék a könyvhöz. Tény, hogy nekem a Csillagainkban a hiba jobban tetszett, de ez is egy nagyon jó könyv volt. Viszont csak úgy nem olvastam volna el, és ez nagyrészt a borítónak köszönhető.

Legnagyobb meglepetés:
Marissa Meyer: Cinder
Nagyon meglepően jó volt számomra ez a könyv, elképzelésem sem volt, hogy nekem ennyire tetszeni fog, pedig de.

Legnagyobb csalódás:
Kelly Creagh: Nevermore- Soha már
Ez volt az a könyv, amit nagyon-nagyon szeretni akartam, de tényleg és ehelyett megutáltam. Persze, tudom, hogy nem kell mindig hallgatni mások véleményére, de annyian zengtek róla ódákat, hogy biztos voltam benne, hogy annyira jó, hogy imádni fogom. Hát nem. Sőt, a jótól igencsak messze van a könyv.

Legjobb új sorozat: 
Gayle Forman: Ha maradnék sorozat
A közelgő film miatt olvastam el, és bár először nem annyira jött át a zsenialitása, de később nagyon megszerettem. A második rész pedig ebbe a kategóriába emelte a sorozatot.

Legjobb régebben elkezdett sorozat folytatása: 
Marie Lu: Prodigy- Született tehetség
Nagyon imádtam a Legendát és a második rész, bár majdnem elképzelhetetlen, még jobb az elsőnél. Teljesen a szívemhez nőtt a sorozat, főleg ez a része. Tökéletes példa arra, hogy hogyan kell hibátlan, érdekes disztópiát írni, amiben akciót és romantikát is megfelelő arányban találunk.

Legjobb egyedülálló könyv:
Sarah Dessen: Tökéletes/ Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek
Mindkét könyv hatalmas szerelmem, egyszerűen nem tudtam dönteni. A Tökéletesben átadja azt a bizonyos élet érzést, amit keresel, a Mielőtt megismertelek pedig kitépi a szíved, és jól beletapos, te pedig még élvezed is.

Legjobb új páros: 
Sky és Dean Holder- Colleen Hoover: Reménytelen
Sky és Holder között nem csak a kémia tökéletes, hanem a személyiségük is tökéletes egyensúlyban van egymással. Mert ha kell megvédik egymást, máskor vigasztalják, de mindig képesek együtt viccelődni is.

Legjobb régi páros:
Katy és Daemon- Jennifer L. Armentrout: Luxen sorozat
Tavaly az eggyel előbbi kategóriába szerepeltek, pedig akkor még nem láttunk semmit! Katy és Daemon párosának csodája az Opálban és az Originben mutatkozik meg igazán

Legjobb pasi: Mert egy lista mindig jól jön.
1. Daemon
2. Dean Holder
3. Newt
4. Wes (Tökéletes)
5. Étienne
6. Will (Slammed)  
7. Adam (Ha maradnék)
8. Day/ Willem
9. Lucas (Easy)
10. Bennett/ Matt (Szeretni bolondulásig)

Legjobb főhős/nő:
Adam (Ha maradnék)/ Allyson (Csak egy nap)
Adam karaktere a Ha maradnékban nem jött át annyira, mint a Hová tűntél?-ben. Őszintén, számomra az a kötet volt az, ahol teljesen megértettem Adam-et, és itt lett a kedvenc főhős.
Allyson karakterét először nem annyira szerettem, de a regény előrehaladtával egyre inkább megkedveltem. A Csak egy napban az a legjobb, hogy nem annyira a romantikán van a hangsúly, mert az csak elindítja Allyson a változás útján, amire már jócskán szüksége volt. Miközben Willem után kutatott, egyre inkább az ő személyiségváltozásán volt a hangsúly. Nagyon jó karakter, a végére teljesen imádtam.

Legrosszabb főhős/nő:
Christian Grey és Anastasia Stellee (A szürke ötven árnyalata)
Két, ennél életképtelenebb és lehetetlenebb karaktert lehetetlen találni, ezért amikor ehhez a kategóriához értem, nem volt kérdés, ki kerül ide.

Legjobb "gonosz":
Hale (Démoni érintés)
Az első könyvben nem jutott olyan sok szerep Hale-nek, de  másodikban már kellően kibontakozott, és egyre inkább csodálattal figyeltem ördögi tevékenykedését.

Legjobb sorozatnyitó kötet:
Dan Krokos: Hamis emlékek
Már áradoztam néhány sort erről a könyvsorozatról, de most ki kell emelnem az első részt, mert tökéletes volt. Felkeltette az érdeklődésem, olyan mértékű és kidolgozottságú akció volt benne, hogy csak elemelgetni tudtam a nem létező kalapom. Így kell ezt csinálni.

Legjobb sorozatbefejező kötet:
Becca Fitzpatrick: Finale- Végjáték
Voltak hibák szép számmal ebben a sorozatban,mégis az egyik kedvencem. Az utolsó rész viszont szerintem a legszínvonalasabb, és ebben nagy szerepe van annak, hogy Nora itt már közel sem olyan elesett karakter, és Foltot sem csak az elbűvölő természete miatt imádjuk

Legjobb magyar írónő: Kalapos Éva
Itt sokat hezitáltam közte és Tavi Kata között, de a mérleget Éva javára bilentette a D.A.C. befejezése. Azzal a függővéggel teljesen megvett magának, pedig a könyv addig is tetszett.

Legjobb nálam most debütáló író/írónő: 
 Jay Kristoff/ Colleen Hoover
Jay Krostoff Vihartáncosa teljesen meggyőzőtt arról, hogy ez az író nem semmi. Bővebb értékelést már megírtam, ott jobban kifejtem, de legyen elég annyi, hogy az író zseni.
Colleen Hoover pedig nem csak a Reménytelent, de a Slammed-t is megírta, és ezzel kitörölhetetlenül ott van a kedvenc írónőim között. Csodálattal adózom a tehetsége iránt.

Legjobb író/nő:
Dan Korokos/ Sarah Dessen
Dan Krokos Hamis emlékek sorozatát kellően imádtam ahhoz, hogy az író ebbe a kategóriába kerüljön.
Sarah Dessen pedig számomra a nagybetűs ÍRÓNŐ, egyik regényében sem csalódtam, és ha amit ő ír, az nem csoda, akkor semmi sem az.

Legjobb disztópia:
James Dashner: Az útvesztő
Kicsit teljesen odavoltam a könyvért. Nagyszerű a könyv alapja egy disztópiához és a kivitelezés sem utolsó.

Legjobb ifjúsági:
Tamara Ireland Stone: Elválaszt az idő
Egy nagyon kellemes, könnyen olvasható szerelmi történet, ami ráadásul az egyik kedvenc témámról, az időutazásról szól. Kedvencem lett.

Legjobb fantasy:
Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
Nagyon szerettem a szellemlány Anna és a szellemvadász Cas szerelméről szóló történetet. Ráadásul a könyv kellően borzongató volt, ha már egyszer szellemes sztori.

Legjobb New Adult:
Tammara Webber: Easy- Egyszeregy
Egy ízlésesen megírt, szerelmes és komoly könyv, amiben tökéletesen elegyedik minden, aminek egy NA regényben bent kell lennie. Csak tökéletes.

Legfüggőbb vég:
Jessica Sorensen: Callie, Kayden és a véletlen
Nem fogom lelőni a végét, de legyen elég annyi, hogy sikítozósan függő, kegyetlen a vége. Kellenemáramásodikrésze.

Legjobban várt könyv 2015-re:
Jennifer L. Armentrout: Opposition/ Shelly Crane: Bizonyosság
Armentrout utolsó Luxen regényét már kimondhatatlanul várom, a Bizonyosság fülszövege pedig nagyon felpiszkálta az érdeklődésemet.

Filmes/sorozatos áttekintés
Legjobb új sorozat:
Flash- Villám
Jó, talán egy csöppet elfogult vagyok ezzel a sorozattal, de akkor is. Nagyon sok lehetőség van benne, szerethető karakterekkel együtt, és egy olyan félévadzáróval, hogy megszakad a szívem

Legjobb mellékszereplő
Dr. Wells
A doki a Flashben látható, és ő az egyik kedvencem. Nagyon bonyolult karakter, nem tudom eldönteni, hogy jó-e vagy rossz, de mindenképp imádom

Legjobb "gonosz":
Mona Wanderwall
Mona a Pretty Little Liarsban játszik, és ő tényleg az a fajta hihetetlenül okos, elvetemült gonosz, aki miatt simán beszarsz, ha meglátod a legújabb őszi/téli kollekcióban. Azt szeretem Mona-ban, hogy nem csak gonosz, hanem tényleg egy nagyon okos lányról beszélünk, akinek a népszerűség iránti vágya lett a veszte.

Legütősebb évadzáró: 
Pretty Little Liars
Őszintén, eddig az összes évad évadzárója olyan szinteken volt jó, hogy én ahhoz fel sem érek. Szóval, nem emelek ki egyet, az összes ütős volt.

Legjobb új évad: 
The Originals- Ősök
Nagyon tetszik ez az ősi családi csata dolog, nagyon izgalmas. Nekem jobban bejön egy kicsit, mint az első évad.

Legjobb filmadaptáció:
A beavatott
A bejegyzésben, amit írtam róla, már kellően felmagasztaltam, nem is hiába. Nem csak nagyszerű film, hanem nagyon jó adaptáció is.

Legjobban várt könyvadaptáció:
A lázadó
Nagyon kíváncsi vagyok A beavatott második részére, remélem, ez is olyan jó lesz, mint az első rész.

Legjobban várt filmfolytatás:
Tűzpróba
Az útvesztőre én igazából filmként tekintek elsősorban, mert ugye a könyvet csak utána olvastam, ezért soroltam a filmfolytatáshoz a második részét.

Legrosszabb film:
Step up 5- All in
Legrosszabb Step up film valaha. Komolyan, én imádtam az eddigieket, különösen az elsőt és a harmadikat,de ez mi?? Nagyon nincs már potenciál ebben a témában, vagy legalábbis nem úgy, ahogy ők felfogják. Már meg sem próbáltak történetet írni, telenyomták menő technikai trükökkel a táncokat, és ennyi. De nekem ez nem elég. Hol vannak az első film igazi táncjelenetei?

Kedvenc színész:
Theo James

Theo James, legnagyobb meglepetésemre a kedvencem lett Négyes szerepében a Beavatottban, pedig először nagyon nem tetszett, hogy ő játssza Tobiast, de teljesen meg vagyok győzve.

Nagyon boldog és sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek! :)

U.i.: Technikai okok miatt nem tettem be több képet, elnézést érte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése