2015. április 11., szombat

6 könyvsorozat, amiről nem írtam, pedig illett volna

Sok jó könyvet olvastam már eddig, de sajnos idő hiányában nem tudok mindegyikről írni a blogon. Vagy csak nem akarom kielemezni, mert például egy kedvenc könyvemről van szó, és nem akarom észrevenni a hibáit, mert annyira imádom. De ez nem azt jelenti, hogy nem kell megemlítenem ezeket a könyveket, hiszen abszolút megérdemlik a reklámot és az ajánlást. Ezért gyűjtöttem őket. Ez az első része ennek a témának, ahol könyvsorozatokat ajánlok.

Jennifer L. Armentrout: Luxen sorozat
Szégyen, hogy nem írtam ezekről a könyvekről, de tényleg. A Luxen sorozat az egyik kedvencem, az írónő pedig már a sorozat első kötetében, az Obszidiánban belopta magát a szívembe. Akkor még csak a könyve miatt, később már emberként is megkedveltem. Nyílván nem ismerem személyesen, de Facebook-on mindig tartja a kapcsolatot a rajongókkal, nekem is visszaírt például. Visszatérve a sorozatra, az első résznek van egy kis Alkonyat beütése, de ez ne tántorítson el senkit. Mert ezt a hasonlóságot a további kötetekben elhagyjuk. Űrlényekről még nem olvastam ezelőtt, éppen emiatt a téma miatt akartam elolvasni. Tökéletes elegyben van akció, romantika és humor a sorozat minden kötetében. Amitől viszont letehetetlen lett, azok a főszereplők. Mármint, Daemon Balck-ről beszélünk, emberek. Aki még nem hallott róla, sürgősen szerezze be az Obszidiánt. Katy-vel pedig könnyű azonosulni. Külön plusz pont, amiért ők megküzdenek a kapcsolatukért, nem lesznek egy pár 10 oldal után.
A sorozat kötetei: Obszidián
                            Ónix
                            Opál
                            Origin
                            Opposition

Rachel Vincent: Shifters sorozat
Többször is láthattátok az Otthoni várólista rovataimba a sorozat köteteit. Abszolút megérdemli az említést. Igaz, ez az első kötet után nem annyira jött át. De ahogy halad a sorozat, úgy lesz egyre izgalmasabb és jobb. Részről részre fokozódik az izgalom. Külön említés a női főszereplőnek, Faythe-nek jár. Végigkövetjük, hogyan lesz egy makacs, durcás fiatal lányból tökéletes alfa jelölt. Közben pedig önmaga maradt, csak előhozta az eddig ismeretlen tulajdonságait. Imádom a vérmacska világ felépítését, a falkák közti politikai harcok pedig brutálisak. Nagyon sokszor volt olyan helyzet a könyvekben, hogy azt mondtam, ebből nem tudnak jól kijönni a szereplők. És kijöttek, egy olyan megoldással, amit én is láthattam volna, ha nem köt le a körmöm lerágása az izgalom miatt.
A sorozat kötetei: Stray- Kóborok
                            Rogue- Latrok
                            Pride- Falka
                            Prey- Préda
                            Shift- Változás
                            Alpha- Alfa      

Cassandra Clare: A Végzet ereklyéi sorozat
Minden egyes könyvének elolvasása után érzem a vágyat, hogy elmenjek Cassandra-hoz, és leboruljak előtte. Mert csak úgy egyszerűen imádom a Végzet ereklyéit. Nagyon aprólékosan kidolgozott sorozat, és a részletes leírások ellenére is izgalmas. Jace pedig természetesen örök szerelmem. A könyvekben van elég izgalom, humor, háború, egy tucat különböző természetfeletti faj, feszültség és dráma. A történet több szálon fut, és nem kevés meglepetés van benne. Az utolsó részt még nem olvastam, de igyekszem pótolni. Egyszerűen kötelező olvasmány.
A sorozat kötetei: Csontváros
                            Hamuváros
                            Üvegváros
                            Bukott angyalok városa
                            Elveszett lelkek városa
                            Mennyei tűz városa

Kelley Armstrong: Sötét erő trilógia
Mindenképpen meg kell említenem ezt a sorozatot, mert úgy vettem észre, hogy méltánytalanul el van hanyagolva. Én is nehezen találtam rá, még akkor, amikor nem volt ennyi Vörös Pöttyös könyv. De nagyon örülök, hogy ezt választottam, nem bántam meg, sőt. Az első rész is jó volt, de a folytatások egyenesen zseniálisak. Az egész sorozat zseniális, okosan felépített, remek karakterekkel és érdekes az egész, úgy ahogy van. És szeretném kiemelni, azon kívül, hogy team Derek, hogy a fiú főszereplő, Derek nem a tipikus álompasi, és ennek ellenére, vagy épp emiatt, tökéletesen imádható. Simon karakterét is kedveltem, de leginkább idegesített. Remélem, a kiadó az írónő másik sorozatát is kiadja, ami szintén ebben a témában íródott. Ez a téma, nevezetesen a génmódosítás gyerekeken, akiknek így különleges képességekkel kell megbirkózniuk. Közben pedig nem tudják kiben bízhatnak, hiszen mindenhonnan támadják őket. Emiatt lesz nagyon izgalmas a sorozat. Remélem, sikerült felkeltenem az érdeklődés, és többen is el fogják olvasni ezt a kissé elhanyagolt sorozatot.
A sorozat kötetei: The Summoning- A szellemidéző
                            The Awakening- Az ébredés
                            The Reckoning- A leszámolás
                         
Gayle Forman: Ha maradnék sorozat
Tökéletesen megérdemli a figyelmet ez a sorozat, amit a filmnek köszönhetően kapott. Bevallom, én sem hallottam róla, csak a megfilmesítés kapcsán. Egyszer már kifejtettem, hogy szerintem sokkal nehezebb a valós életről érdekes könyvet írni, mint például egy kitalált fantasy-t írni. Gayle Forman-nek mindenesetre sikerült. Bár a könyvekben nincs akció akció hátán, mégis nagyon érdekes és elgondolkodtató kérdéseket vet fel. Az én kedvencem a második rész, én sokkal jobban imádtam, bevallom. A szereplők pedig külön dobnak a sorozaton. Mindkét főszereplő személyiségfejlődését nyomon követhetjük.
A sorozat kötetei: Ha maradnék
                            Hová tűntél?

Mats Strandberg, Sara B. Elfgren: Engelsfors trilógia
Szerintem ezt a sorozatot sem ismerik sokan, ami komoly probléma. Ne riasszanak el senkit a vaskos könyvek, a nagyon részletes és aprólékos leírás ellenére sem unalmas. Sőt, nagyon izgalmas és rejtélyes az egész. Az egész boszorkány téma kidolgozása és a 6 lány személyisége teszi egyedivé a könyveket. A 6 lány a főszereplője a könyvnek, és egyikük sem sablon karakter, ami nem kis teljesítmény. 6 teljesen egyedi, egymástól különböző, érdekes karaktert kapunk. Váltakozva olvashatunk a szemszögükből, ezért egyenlő részben szerepelnek a könyvben, ami így van jól. Azt imádom a legjobban, ahogy nagyon lassan, de biztosan kialakul köztük a barátság, a sok különbség ellenére is. Igazán erős kötelékről olvashatunk. A halálesetek pedig csak a hab a tortán. Elismerésre és nagyobb hírnévre méltó sorozat, amit imádok, és mindenkinek ajánlom jó szívvel.
A sorozat kötetei: A Kör
                            Tűz
                            Kulcs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése