2016. október 13., csütörtök

#ThrowbackThursday #2

Tudom, hogy a Szépség és a szörnyeteg TV-sorozatról írtam a Na de mi van a TV-sorozatokkal? rovatban, de az csak a 2. évadtól volt. És be kell, hogy valljam, az igazi rajongásom a sorozat iránt csak az 1. évadra vonatkozott. Utána se volt olyan rossz, de valami már hiányzott nekem mind a 2., mind a 3. évadból, hiába vártam nagyon az 1. évad után a következőt, nem volt annyira jó, mint az 1.
Anno valamikor 2013 nyarán kezdtem el nézni, fogalmam sincs, hogy találtam rá. Valószínűleg valami sorozatot kerestem szokásos nyári darálásra, és meg is találtam, az abszolút favorit Disney-mesém feldolgozását. Amit igazából egy 1987-es sorozat, amelynek szintén a mese volt az alapja (csak ott a szörny sokkal furábban nézett ki) inspirált, csak nagyon nagy vonalakban vették át a sztorit. Miszerint Catherine, a főhősnőnk, a New York-i rendőrség tagja, egy gyanús ügy kapcsán talál rá Vincent Keller-re, aki a szörny a sorozatban. Kiderül, hogy anno Catherine anyjának meggyilkolásakor Vincent mentette meg Catherine életét, és amúgy rejtőzködve él. És a sztori folytatódik, adott a szerelmi szál, meg persze megismerjük Vincent múltját és a többi. Személy szerint nekem tetszett a történet, bár néha jobban érdekelt a szerelmi szál, mint a nyomozós része a dolognak. Bár, igaz ami igaz, nagy teret és hangsúlyt kapott a szerelmi vonal, szóval ha valaki nem rajong a romantikus történetekért, akkor ez nem az ő sorozata. Mert igen, vannak benne nyomozós rész, meg titkok kiderülés és hasonlók, és nyilván ez mozgatja előre a történéseket, azért minimum ennyi hangsúly jut a szerelmi szálnak. Azért szerettem annyira ezt a sorozatot, mert egyrészről örök szerelmem marad a Szépség és a szörnyeteg mese alapszituja, és soha nem fogom megunni, másrészt pedig nagyon jól feldolgozták szerintem, nekem működött az, ahogyan az alapot átkonvertálták mai, modern környezetbe. És mivel itt a szerelmi szál van a középpontban, ezért egyfajta elvárás, hogy az jó legyen, és szerintem nagyon jól van felépítve. Persze tetszettek a nyomozós részek, Vincent háttérsztorija és Gabe feltűnése, szóval úgy az egész sorozatot imádtam. És ha lenne időm, még ma is szívesen megnézném az 1. évadot.
Nyilván nem feledkezhetek meg a jó karakterekről sem. Kristin Kreuk Catherine Chandlerként nagyon jó, a karakter pedig egy erős szereplő. Céltudatos, okos, független és magabiztos nő, akit nagyon bírtam. És persze szép, de hát ezt pláne megkívánja a karakter. :) Vincent Kellert Jay Ryan alakítja, én alapból nagyon szeretem a szörny karakterét, mert nagyon komplex karakter. Ami jól működik is, nem lehet nem szeretni. A párosuk szintén imádnivaló, soha nem lépnek át a nyálasba, csak a cuki romantikuson belül maradnak. Jól építették fel a kapcsolatot, örültem, hogy amilyen kérdés, kétely vagy probléma felmerült, mindig megoldották, nem söpörték a szőnyeg alá, és láthattunk egy igaz szerelmet, aminek hagytak időt a kibontakozásra. A mellékszereplők szintén jó karakterek, még érdekesebbé tették a sorozatot, örök kedvencei JT és Tess. Az 1. évad egy nagyon jó függővéggel zárul, de nekem sajnos a 2. évad kicsit csalódás volt. Nem volt olyan szörnyű, de nekem hiányzott belőle valami, ami megvolt az 1. évadban, és amit nem tudok megfogalmazni. A 3. évad már pláne nem tartotta a szintet, mindkét évadban volt néhány jó rész, de számomra felejthető volt, a 4. évadot már nem is néztem, és azt hiszem, ez volt az utolsó évad.
Összességében még ma is tudom ajánlani a Szépség és a szörnyeteget, de főként az első évadát, annak, aki szereti ezt a mesét, a romantikus sztorikat és még hozzá egy kis izgalmat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése