2014. szeptember 27., szombat

Illéa Igazija

A párválasztó kezdetekor a lányok még harmincöten voltak, de közülük csak egy nyerhet.
Eljött az idő, hogy a korona végre a győztes fejére kerüljön.
Amikor beválogatták a Párválasztóba, America még csak nem is álmodott arról, hogy valaha eljuthat a korona közelébe – vagy Maxon herceg szívéhez. Ahogy azonban egyre közeleg a versengés vége, és a palota falain túl fokozódik a fenyegető veszély, America rádöbben arra, hogy mennyi mindent veszíthet – és hogy milyen keményen kell küzdenie a vágyott jövőért.
"Egyik kezem Maxonéban pihent, arcomat a mellkasára fektettem. Ő a fejem tetején nyugtatta az állát, így forogtunk az eső zenéjére.
Abban a pillanatban biztosra vettem, hogy van közös jövőnk. Ha ilyen érzés, amikor együtt vagyunk, akkor valahogy rá fogunk találni az útra, amely visszavezet bennünket egymáshoz."

A könyv és én
Egyik kedvenc sorozatom lett a Párválasztó, ezért már alig vártam, hogy elolvashassam a befejező részt.

Történet
A Párválasztó az utolsó fordulóhoz érkezett, ami azt jelenti, hogy Americának és Maxonnak is döntenie kell. America ugyanis még mindig nem biztos abban, hogy Illéa leendő hercegnéje akar lenni. Közben a lázadók egy új oldalukról mutatkoznak be, ami sok fejtörést okoz a hercegnek.

Véleményem
Nagyon kíváncsi voltam, hogy mi lesz a Párválasztó befejező részében. Jó, azért elég kiszámítható volt, de reméltem, hogy méltó befejezése lesz a sorozatnak. Be kell valljam, egy kicsit csalódott vagyok. Legfőképp a vége miatt. Ugyanis szerintem a vége túl gyors és túl egyszerű lett. A konfliktusokat, amelyek még adódhattak volna, egy egyszerű döntés elvágta. A királynak esélyes sem volt tiltakozni Amrica ellen. És bár ez túl könnyű döntés, mégsem kifogásolhatom, mivel a történtek következményeként ez is megtörténhetett. Tehát az írónő nagyon cselesen beleépítette ezt a szálat. A másik dolog, ami zavart: Maxon és America kapcsolata. Ami fura, mert eddig ezt imádtam a legjobban. Gondolom, nem árulok el nagy meglepetést, ha elmondom: Maxon Americát választja. De ahogyan eljutnak oda... Igazából egészen addig nem volt semmi bajom az egésszel, amíg az ünnepség el nem kezdődött. De utána Maxon olyan könnyen megbocsátott Amricának. Értem én, hogy majdnem meghalt, és hogy ettől megijedt meg minden, de azért akkor is. America nem kis pofátlanságot művelt Aspennel. Legalábbis én mindig így gondoltam. America pedig
szerintem már kicsit túlzásba vitte a gondolkozást. Tudom, hogy a jövőjéről kell döntenie, de már kicsit sokáig húzta. Ennek ellenére természetesen örültem a végének. Ebben a részben több szerepet kaptak a lázadók, akiket nagyon megkedveltem. Tetszett az is, hogy Maxon meg akarja reformálni a rendszert, az apja akarata ellenére is. Boldog vége lett a könyvnek, de mégsem csöpög az egész, érzékelhető, hogy a rendszer újra építése nem lesz olyan egyszerű, és Americának meg Maxonnak biztos lesznek nehéz napjai. De azt is tudja az olvasó, hogy ők tökéletesen illenek egymáshoz, és együtt átvészelik. A könyv hibái ellenére fájt a szívem, hogy vége lett az egyik kedvenc sorozatomnak, és többé-kevésbé méltó befejezés lett.

Szereplők
America ebben a részben néha eléggé kiakasztott, de azért így is szerettem. Nagyon sajnáltam az apukája miatt. De örülök, mert ez is szerepet játszott abban, hogy végre rájött, jó királynő lesz belőle, és hogy Maxont szereti.
Maxon az előző kötetben kicsit furcsán viselkedett, de itt végre összeszedte magát. Kiállt az apja ellen, ami nagy bátorságra vall, főleg a titkát ismerve. És még mindig szívesen lennék királynő az oldalán! :)
Aspen, bár most nem sok vizet zavart, akkor sem kedveltem. Azért annak örültem, hogy ő is megtalálta a boldogságot.
A királyt utáltam, végül is megérdemelte, amit kapott, viszont a királynőt sajnáltam.
Celeste-n nagyon meglepődtem, de kellemesen. Nem gondoltam volna, hogy ő lesz az egyik kedvencem, pedig így lett.

Összességében mindenképpen érdemes elolvasni, a hibái ellenére is egy jó könyv, ami egy jó sorozat befejezése.

Az írónő: Kiera Cass
2012-ben jelent meg a Párválasztó. Érdekesség, hogy a CW sorozatot akart készíteni belőle, és két pilotot is csináltak, de egyik sem kapott teljes évadot. Kiera szabadidejében a Youtube-n lóg, és sütit eszik.
http://www.kieracass.com/

Borító: Én is akarok ilyen gyönyörű fehér ruhát, és én is ilyen jól akarok benne kinézni.
Kedvenc szereplők: Maxon, America, Georgia, Amberly királyné, Celeste
Kedvenc jelenet: America és Maxon kiszöknek a palotából, az esküvő, a lányok beszélgetése America szobájában
Kedvenc idézet: "De néha jólesik azt tenni, amit szeretnénk, s nem azt, amit muszáj." (Maxon)

Kiadó: GABO, 2014
Ár: 2990 Ft
Oldalszám: 346 oldal
Műfaj: YA
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: Párválasztó 3.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése