2015. szeptember 26., szombat

"Tíz apró lélegzet. Ragadd meg őket! Érezd őket! Szeresd őket!"

Négy évvel ezelőtt Kacey élete borzalmas fordulatot vett, mikor egy részeg sofőr miatt elvesztette szüleit, a barátját és a legjobb barátnőjét. A baleset emléke még mindig kísérti, még mindig hallja édesanyja utolsó lélegzetét, és nem akar mást, mint hátrahagyni a múltat. Kacey és tizenöt éves húga, Livie, két buszjeggyel felfegyverkezve maga mögött hagyja a michigani Grand Rapidsot, hogy mindent újrakezdjen Miamiban. Először alig tudnak megélni, de Kacey nem aggódik. Ő mindennel elbír – kivéve titokzatos szomszédjával az 1D lakásból.
Trent Emersonnak ragyogó kék szeme van és mély gödröcskéi az arcán, mikor nevet. És hibátlanul egyensúlyozik a jó fiút a veszélyestől elválasztó, ellenállhatatlan vonalon. Tragikus múltja miatt Kacey eldöntötte, hogy senkit sem enged közel magához, de a kettejük közötti vonzalom tagadhatatlan, és Trent minden eszközt felhasznál, hogy bejusson a Kacey szívét védő falak mögé – akár még egy olyan titokról is hajlandó lerántani a leplet, ami mindkettejüket tönkre teheti.

A könyv és én
Tetszett a fülszöveg, és kíváncsi voltam, mennyi újdonságot találok még az ilyen témájú könyvekben.
Történet
Kacey és a húga, Livie, most költöznek be új lakásukba. Kacey megszöktette a húgát a nénikéjééktől, és eltökélte, hogy tragikus múltjuk ellenére új életet kezdenek. Csakhogy megélhetési problémáik vannak, és Kacey a súlyos baleset után teljesen megváltozott. Olyan lány lett, aki senkit sem akar közel engedni. Azzal azonban nem számol, hogy mindkét szomszédja csupa újdonságot és szeretet hoz az életébe.

Véleményem
Be kell valljam, kezdek megcsömörleni ezektől az NA könyvektől. Nem azért, mert rosszak, hanem azért mert mindegyik ugyanolyan. Van a sérült csaj meg a sérült srác, és egymásba szeretnek és tragédia, és vajon meg tudják-e egymást gyógyítani, és a lányt megerőszakolták. Ennek ellenére, el akartam olvasnia a könyvet, és kellemes meglepetés volt. Nagyon imádkoztam, hogy ne egy újabb nemi erőszakos cucc legyen, hanem valami más. Nem mintha bajom lenne a nemi erőszak témával, teljesen megérdemli, hogy fokozottan felhívjuk rá a figyelmet, de már néha már nem tudják máshogy megírni. Itt az ittas vezetésre szeretné felhívni a figyelmet az írónő, és nagyon jól csinálja. Ezzel még nem nagyon találkoztam könyvekben, pedig ugyanolyan súlyos probléma szerintem, főleg a fiatalok körében. Viszont mit sem ér egy komoly téma, ha nincs jól megírva, de szerencsére K. A. Tucker érti a dolgát. Nagyon elgondolkodtatóan sikerült megírnia. Nagyon ijesztő rájönni, hogy elég egy rossz döntés, és ezért valakinek meg kell halnia. Csak azért, mert kicsit többet ivott valaki, és annyi esze nem volt, hogy ne üljön autóba. Tényleg, döbbenetes ebbe belegondolni, hogy mekkora felelősség ez, és hogy tényleg nem szabad ittasan az autóban ülni. Mert nem elég, hogy meghalt majdnem egy egész család, de az életbe maradottak is komoly traumán esnek át. Ahogyan Kacey-vel is történt. Szóval, ha valakit le kellene beszélni az ittas vezetésről, biztos, hogy ez a könyv tökéletesen megfelelne a célnak. Mert annyira
megérint az egész történet, teljesen a hatása alá von. Ezért nem egyszerű olvasni, az tény. Kacey szemszögéből olvassuk a történetet, és bizony néha az ember legszívesebben csak bebújna a takaró alá a világ összes rossz dolga elől, miközben ezt a könyvet olvassa. Kacey egy nagyon komplex karakter, aki ráadásul egy borzasztó tragédián van túl. El sem tudom képzelni, hogy milyen lehet egy baleset után még ott ülni, és hallgatni, ahogy a szüleid haldokolnak. És mi ennek a Kacey-nek a szemszögéből olvasunk, nem könnyű. Sokszor nagyon fáj olvasni, de közben azért lenyűgöz az írónő, amiért ilyen jól tud írni. Nyilván neki se volt könnyű megírni ezt. A másik dolog amin a könyv sikere múlt, az maga Kacey volt. Nos, ő tökéletesen lett megírva, pontosan egy ilyen karaktert szeretnék egy ilyen könyvben. Különösen tetszett még a vége, az a megoldás, amivel végül sikerült Kacey-nek továbblépnie. Enyhe SPOILER! Örülök, hogy végre valaki behozta a szakszerű segítség nyújtást. Nagyon tetszett, hogy Kacey-nek egy ilyen jó dokit sikerült találni. Sok könyvben ott van a komoly probléma, és mégsem így oldják meg. Persze, értem én, hogy a szerelem sokat segít, meg minden, de ennyire azért nem. Kacey-nak is segített a szerelem is, de az csak elindította a gyógyulás útján. Az igazi megoldás a megfelelő pszichiáteri kezelés volt. És ilyenről most olvasok először. SPOILER VÉGE! Volt még itt egy titok a könyvben, amiről nem szeretném lerántani a leplet, csak annyit, hogy bár halványan sejtettem a dolgot, még így is imádtam. Lehengerlően tökéletesen fájdalmas csavar, és nekem ez tette fel az i-re a pontot. És igen, annyira imádtam, hogy még egy nyamvadt hibát sem találtam.

Szereplők
Kacey egy kőkemény lány, aki igenis vállalja, hogy nem volt mindig jó kislány. Mert ha egy ilyen súlyos traumán esik túl valaki, akkor igenis félresiklik az élete. Kacey-vel is ez történt, és különösen tetszett, hogy az írónő nem akarta szentként feltüntetni Kacey-t. És bár néha nehéz volt a fejében lenni, de én nagyon szerettem a karakterét. És hatalmas respect a személyiségfejlődéséért. Nem hittem, hogy ekkora ugrást ilyen szépen meg lehet ívelni, de szerencsére tévedtem
Trenet volt a másik kedvencem, nagyon megszeretem. Nem a szokásos sablonos karakter, mint aki ilyenkor általában lenni szokott, és ő sem tökéletes.
Külön ki szeretném emelni a mellékszereplőket, mert nélkülük nem lett volna ilyen jó ez a könyv. Ilyen volt Ciklon, Livie, Dan, dr. Stayner, Cain.

Összességében egy szerintem hibátlan könyv, még akkor is, ha olyan nincs. Ne tévesszen meg senkit a sablon fülszöveg, ez a történet tud újat mutatni.

Az írónő: K. A. Tucker

Az írónő egy ontarioi kisvárosban nőtt fel. Első könyvét hat évesen adta ki, az iskolakönyvtáros segítségével. Jelenleg Toronto-ban él a férjével és két lányukkal. Eddig 11 könyvet írt.
http://www.katuckerbooks.com/

Borító: Nem rossz, de a külföldi szerintem sokkal kifejezőbb.
Kedvenc szereplők: Kacey, Trent, Ciklon, Livie, Mia, Dan, dr. Stayner, Cain
Kedvenc jelenet: Kacey és Trent a tengerparton
Kedvenc idézet: "– A múltunk nem határozza meg, kik is vagyunk. Én én vagyok, te pedig te vagy, és pontosan ez az, aminek lennünk kell. " (Livie)

Kiadó: Könyvmolyképző, 2014
Ár: 2999 Ft
Oldalszám: 352 oldal
Műfaj: NA,
Hol sikerült lecsapnom rá?: kölcsönkaptam
Sorozat: Tíz apró lélegzet 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése