2015. november 1., vasárnap

Az indokolatlan Őrző

A Rhode Island-i Providence városának békebeli árnyékában Nina Grey váratlanul Menny és Pokol összecsapásának középpontjába csöppen. Miközben keservesen igyekszik megbirkózni édesapja nemrégiben bekövetkezett halála miatti gyászával, véletlenül – vagy legalábbis ő ezt hiszi – megismerkedik Jared Ryellel. Bár a fiatalember lehengerlően jóképű megjelenése és titokzatos képességei kellemesen elterelik a figyelmét, hamarosan világossá válik, hogy Jared többet tud Nináról, mint a Brown Egyetemen a barátai. Amikor már több a kérdés, mint a válasz, Jared mindent kockára tesz, hogy megtartsa a lányt, akinek megmentésére született, éspedig úgy, hogy elárulja a titkot, amelynek megőrzésére felesküdött. Amikor Nina apjának korábbi társai követni kezdik Ninát a sötétben, a lány ráébred, hogy az apja nem az az ember volt, akinek hitte, hanem egy tolvaj, aki démonoktól lopott. Szeretné kideríteni, mi az igazság apja halála körül, s eközben olyasmire bukkan, amire álmában sem gondolt, és amire a Pokolnak égető szüksége van, a kulcs azonban egyedül Nina birtokában van…

A könyv és én
Régóta hajszoltam a könyvtárban, mert Jamie McGuire-től olvastam a Gyönyörű sorscsapást és az nagyon tetszett.

Történet
Nina apja halála után próbál normális életet élni, amikor találkozik Jared-del. Jared többet tud róla, mint amennyit egy idegennek kellene, a fiú felkelti Nina érdeklődését. Ahogy közelebb kerülnek egymáshoz, Nina egyre többet tud meg Jared-ről, és fény derül némi titokra az apja múltjából. (Tudjátok, milyen nehéz történetet írni, amikor semmi nem történik?)

Véleményem
Komolyan emberek, én próbáltam. Próbáltam nem agyfaszt kapni ettől a könyvtől, de sikerült. Sajnálom, én tényleg szeretni akartam, mert már régóta el akartam olvasni, ráadásul egy Jamie McGuire-könyv, de egyszerűen nem. Csak nem. És nektek sem ajánlom, de tényleg. Csakis akkor a mazochisták vagytok, vagy agyfaszt szeretnétek kapni. Nem sok könyvet hagytam félbe, és nem is szándékozok többet félbehagyni, de eddig egy könyvnél se gondolkodtam ennyit, hogy abbahagyjam, mint ennél. Van a könyvnek egy pontja, ahol én egyszerűen becsuktam a könyvet, félretettem, és azt mondtam, hogy nem. Én ezt nem olvasom, nekem erre nincs szükségem. Aztán aludtam rá egyet, megembereltem magam és elolvastam. De csak azért, mert félbehagyott könyvet nem fogok véleményezni, és pont. És úgy voltam vele, hogy ha a Szürkén sikerült végigszenvednem magam, akkor ez is menni fog. Röviden és tömören ez a könyv fáj. De nagyon. De miért is fájt nekem ez ennyire? Az eleje nem volt rossz. Gondoltam, ez egy ilyen egyszerolvasós kis romantikus sztori, oké. De aztán, egyre több hülyeség jött szembe, én meg kezdtem besokallni, és ugye majdnem otthagytam a picsába. Végül már számoltam vissza az oldalakat, és rájöttem, hogy csak még több szarságért embereltem meg magam. Először is: ebben a könyvben nem történik semmi. Pont. Mármint semmi, ami érdekes. Jó, az elején meghal az öreg, de nehogy azt higgyétek, hogy a mi drága főhősnőnk, Nina, sokáig gyászolja apucit. Totál abszurd volt, hogy az elején még jó, szomorú meg minden, aztán a második fejezetben már hopp! nem is zavarja a dolog, majd egy kis idő múlva újra elkezd gyászolni. Nem is próbáltam ezt felfogni. Mi történik még? Nina és Jared fájdalmas násztánca 300 oldalon keresztül, majd következik a világ legnagyobb baromsága, amit főszereplő valaha elkövetett, aztán a végére egy szánalmas, 3 oldalas "csatajelenetet" sikerült összehozni. Nem is zavarna annyira egyébként, hogy nincs történet, de ami itt helyette van, az csak gyomorforgató nyáltenger a mi szerelmes álompárunk között. Azt olvassuk 400 oldalon keresztül, hogy hogyan kínlódnak egymással meg a kapcsolatukkal. Borzalmas, ne akarjátok olvasni, mert egy életre elmegy a kedvetek a párkapcsolatoktól. Jó, lépjünk túl a történet hiányán. Mi a másik probléma? Az, hogy az egész könyv értelmetlen. Még mindig nem tudom, hogy mi is volt az a szörnyű dolog, amit Nina apja csinált vagy hogy ki üldözi a csajt. És nem értem, hogy mi a fenéért kellette bele az angyalos- démonos szál. Teljesen felesleges volt belekeverni, ráadásul az is értelmetlen. Mert most valahogy a Pokol is Nina nyomában van, de valami korrupt rendőrök is akarnak valamit Nina-tól. És semmit lényegeset nem tudunk az angyalokról. Miért lehetnek például a Földön az őrangyalok? Nem értettem az egészet. Az már csak hab a tortán, hogy Jared ugye Nina őrangyala, de ezért kap fizetést Nina anyjától. WTF?! Mióta jár fizetség az őrangyali melóért?? Komolyan, én meg se próbáltam felfogni, mert csak még jobban felcseszte volna az agyamat. Azt már alig merem említeni, hogy mekkora hülyeség az egész őrző dolog. Komolyan, Jared érzi, amikor Nina menstruál??? Ez már baromság a köbön, jónem Jared is menstruál, simán kinéztem volna ebből a könyvből. Viszont, ami igazán felcseszte az agyamat, az Nina. Komolyan, ennek a csajnak fáj az élet, minden második oldalon ki akartam nyírni, ezzel mindenkinek jót tettem volna. Ki merem jelenteni, hogy Nina a könyvvilág valaha volt legrosszabb főhősnője. Ennek az ellenkezőjéről engem senki nem tud meggyőzni. Ez most egy kicsit SPOILER lesz, de remélhetőleg már mindenkinek elvettem a kedvét. És ez volt számomra Nina legkiakasztóbb cselekedete. Szóval, Nina és Jared szakítnak, mert Nina nem akarja, hogy Jared családjának baja essen. Halkan jegyzem meg, hogy kb. az egész család kiképzett félangyalokból áll, akik bármelyik testőrt überelik. Mindegy, szóval ezért Nina szakít Jared-del. De ugye Jared még mindig Nina körül van, nem csak azért, mert vissza akarja kapni, hanem mert ez a munkája, ő Nina őrangyala, tehát emiatt nem mehetett el. De Nina, mivel nem akar fájdalmat okozni neki, ezért kamuból összejön az egyik barátjával, Ryan-nel, aki bele van esve Nina-ba. Tehát azért jön össze az exe szeme láttára mással, hogy Jared elmenjen. De nem mehet el, mert ez a munkája, ezért ez teljesen felesleges lépés volt basszus!! De Nina leszarja Ryan valós érzelmeit iránta, és még van pofája felkérni egy kamu kapcsolatra, valamint leszarja, hogy Jared kb. 10 éves kora óta bele van esve. Na itt meghaltam agyilag. SPOILER VÉGE! Ez a csaj maga a megtestesült gonosz, és halvány gőzöm sincs, hogyan eshetett bele 2 srác is. Nem tudom, hogyan sikerült az írónőnek ezt összehoznia. Az egyik kedvenc könyvem a Gyönyörű sorscsapás, és azt tudom is ajánlani, de ha azt meg tudta normálisan írni, akkor mit csinált ezzel a sztorival? Nem tudom, de hogy nem kínzóm magam a második résszel, az is biztos.

Szereplők
Nina egy undorító, gonosz, hülye, picsogó kis liba, aki még sajnáltatni meri magát minden egyes idióta húzása után. Mindenkinek fájdalmat okoz, de észre se veszi. Agyhalott a csaj, és most az képzeljétek, hogy az ő fejében vagyunk az egész francos könyv alatt.
Jared még elviselhető volt, együttéreztem vele, amiért a sors ezt a kis picsát osztotta neki. Én a felét sem bírtam volna ki, és tuti nem fogadom vissza a kis libát.
Cynthia, Nina anyja egy nagyon szar vicc volt. Nem igazán ismertük meg a karakterét, de amit láttam, abból már tudom, hogy miért lett Nina olyan, amilyen. Elöszőr foggal-körömmel tiltakozik az ellen, hogy Jared meg Nina összejöjjön, utána meg együtt mennek nyaralni, és láthatóan le se szarja, hogy kivel van a lánya. Mondjuk ezt nem csak az ő karakterénél figyeltem meg, hanem több pontján is a könyvnek: van egy probléma, de nem oldják meg, csak úgy eltűnik magától néhány oldal után, nem íveli végig az egész könyvet, hogy megoldják vagy valami.
Claire-rel tudtam a legjobban azonosulni, mert az elején ő is utálta Ninát. Mondjuk én végig rühelltem, de mindegy.

Összességében ne olvassátok el ezt a könyvet, csakis akkor, ha mazochisták vagytok, és bírjátok idegekkel. De ha van lehetőségetek, akkor ne. Egyszerűen ne.

Az írónő: Jamie McGuire
Az írónő Tulsa-ban született és az oklahomai egyetemen diplomázott. Első könyve a Gyönyörű sorscsapás volt. Jelenleg Steamboat Springs-ben él a férjével és három gyerekével.
http://www.jamiemcguire.com/

Borító: Elég sejtelmes, de nem rossz.
Kedvenc szereplők: Jared, Claire
Kedvenc jelenet: az utolsó oldal, amikor vége lett a könyvnek
Kedvenc idézet:-

Kiadó: Maxim, 2013
Ár: 2999 Ft
Oldalszám: 472 oldal
Műfaj: fantasy
Hol sikerült lecsapnom rá?: könyvtár
Sorozat: A Sötétség és Fény angyalai 1.

3 megjegyzés:

  1. Te nagyon hülye vagy... Ez egy kurva jó könyv és aki nem így gondolja az az idióta...egy könyvet úgy kell szeretni ahogy van és ennyi ha meg nem tetszik akkor ne olvasd ki... De ne ronsd el a véleményeddel másnak az olvasás kedvét... Jahh és nem hülye picsa a nina...tudtad hogy az ember mindig magából indul ki??? Ha nem szereted a könyvet akkor ne is olvas semmit mert nem érted a lényeget...ennyi az én véleményem :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed. Én úgy gondolom, hogy ha neked lehet véleményed, akkor nekem is. Ez a bejegyzés az én véleményemet tükrözi, tehát ez nem kőbe vésett igazság, és nem is kell elfogadni. Szívesen megvitatom bárkivel az én véleményem ellenkezőjét is, de csak normális érvekkel. Én érveltem a saját véleményem mellet, ha szeretnél, te is tegyél így, szívesen elolvasom, csak kevésbé alpári hangnembe tedd, kérlek. Mellesleg, mivel ez még mindig az én blogom, azt írok, amit akarok, ha pedig nem tetszik, fogadd meg a saját tanácsodat: ne olvad végig és ne látogasd többet az oldalt. Ha pedig mindenki magából indul ki, akkor amivel te sértegetsz engem, azzal magadból indultál ki?

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés